Hur bra är mottagningen på olika telefoner ?

Diskussion i 'Allmänt' startad av suzpel, 21 jul 2010.

1. suzpel

suzpel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hej,
    Tänkte dela med mig av mina erfarenheter kring olika mobilers mottagning, vore intressant om andra kunde fylla på.
    Visst beror mottagningen till största del på operatörens täckning men det är ändå stor skillnad mellan olika mobiler. Hemma har jag väldigt dålig täckning inomhus och detta gör att jag enkelt kan se skillnaden mellan olika telefoner.

Sämst av alla Androidtelefoner jag har haft är Samsung Galaxy S, så fort jag närmar mig huset så tappar den mottagningen totalt. Hoppas verkligen att Samsung kan fixa detta genom en uppdatering av radion.

Därefter följer HTC Magic och HTC Legend, lyckas hålla mottagningen förutom när jag står mitt i huset. Ligger på ca -111 dbm i mottagning

Några som funkar ok är SE X10 mini samt mini pro, håller mottagningen i hela huset på ca -107 dbm.

Helt outstanding är min Motorola Milestone som ligger på ca -104 dbm inomhus och därmed inte har några problem med täckningen.

// Suzpel

2. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Min Liquid har 1.100.39.EMEA.GEN1 samt LCR 1.7.2
    Frugans SGS är helt omoddad (I9000XXJF3)

Trodde inte det var så stor skillnad på 2G och 3G....

Mitt i huset:
    G Liquid: -72 dBm
    3G Liquid: -84 dBm

G SGS: -81dBm
    3G SGS: -97 dBm

Vid en yttervägg (tegel), men ändå innomhus:
    G Liquid: -78 dBm
    3G Liquid: -90 dBm

G SGS: -81 dBm
    3G SGS: -105 dBm

3. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min Hero har haft urusel motagning,ofta "ingen tjänst" när resten av familjen haft perfect motagning ,till och med 3g och heron har inte hittat någonting. Nu verkar det som om motagningen blivit bättre efter 2,1 men har ännu inte hunnit att testa under svåra förhållande som utanför stockholm osv
    Däremot verkar allt vara bättre än nya ifåne 4 !!!! den har tydligen enorma anntennproblem och en stor del av ägarna tappar 30-40% av sina samtal.Det har redan dykt upp mkassvis av stämningar ,och dom flesta konsumentorganisationer rekomenderar att man inte köper ifåne 4
    OBS ROLIG!!!!
    http://www.youtube.com/watch?v=dL7NJZkXYig&feature=related
    Missa ej denna om fånes problem