Hur bra är transformern på PDF-filer? (Ordbehandling)

Diskussion i 'ASUS' startad av Noxlux, 2 februari 2012.

1. Noxlux

Noxlux Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja,

funderar att byta ut min stenålderslaptop mot en transformer. Ett av mina båda huvudanvändningsområden kommer att vara att läsa PDF-filer.

(Jag har redan en läsplatta för epubfiler - och skulle inte drömma om att läsa dylika på en backlit färgskärm :):P)

Så min fråga är förstås: hur bra är den på PDF-filer? Av alla de slag! Om man läser en vanlig bok, om man läser en utrikisk dagstidning i fullformats-pdf, om man läser en artikel till universitetskursen i ungefär A4-format, etc.

Jag kanske kan uttrycka min fråga så här: om jag skaffar en transformer, kan jag då fullständigt strunta i att trycka ut PDF-filer på papper? (Något jag kan göra på jobbet :money:, legitimt, även i a3-format, vilket även det är rätt najs.)

Tack
    noxlux

P.S. det andra användningsområdet som är kritiskt är att det skall gå att ordbehandla professionellt på den. Alltså disponerande, skrivande, redigerande av större textmängder. D.S.

2. zappa79

zappa79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Pdf -filer klarar den utmärkt!
    Jag har själv inte ordbehandlat på den, men har sett en uppsjö av office apps på market, så det borde inte vara några problem!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. NorthBridge

NorthBridge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Själv har jag hanterat dokument på över 100 sidor utan problem. Om man bara hittar bra ordbehandlingsprogram ser jag inga gränser. Programmet som följer med i plattan är bra, men saknar dokumentation, t.ex. för snabbkommandon.

4. Noxlux

Noxlux Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I slutändan blev det inte en transformer.

Testade en hemma hos en kompis, och kom fram till att tangentbordet var för dåligt. Dels för litet, och dels tog det inte alla tangenttryckningar. Det går säkert att lära sig med lite träning, men det kändes för avigt.

Köpte en helt vanlig bärbar istället - även om detta innebär att jag offrade vikten, eller kanske snarare lättheten, och förmågan att läsa PDF-er på transformer-vis, så tror jag att jag gjorde rätt köp.

På min bärbara, förövrigt även den en asus, så skriver jag förstås helt obehindrat.

5. Ninjavang

Ninjavang Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kapar tråden liten!

Köpte själv en Transformer för några månader sen, huvudsakligen för att jag såg den som världens bästa anteckningshjälp när man sitter på föreläsningar. Än så länge är jag dock ganska besviken då jag tycker att tangentbordet är alldeles för segt, men hoppas ICS kommer som en räddande ängel på den punkten!

Det jag letar efter är en bra app där man lätt kan anteckna i pdf-filer samtidigt som man snabbt kan rita pilar och så för hand direkt på skärmen. Letat runt en hel del utan att riktigt hitta något som passar, så, några tips?:)

6. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Supernote? Eller det kanske du redan pillat på??

7. NorthBridge

NorthBridge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Om det inte specifikt hade varit pdf du ville spara som, då hade kanske SuperNote kunnat vara en lösning. Själv gillar jag blandningen mellan att skriva med dockan och på frihand i Supernote.

8. Anarox

Anarox Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag kan tipsa på en grej som jag läste på xda forum.

Enligt mig så är ezpdf den bästa pdf läsaren och behandlaren, den uppdateras hela tiden och dom har nyligen lagt till stylus anpassning. Nu till hur ICS hjälper till att öka hastigheten på sidbläddring och behandling av pdfs. Efter ni har fått ICS uppdateringen gå till inställningar, sen utvecklingsinställningar (developer tools), klicka på "force gpu on apps", gå senare till appsinställningar och hitta ezpdf i listan, ta bort cachen. Gör en coldboot och sen testa ezpdf och jämnför.

xxx

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk

Last edited: 25 februari 2012
  9. Anarox

Anarox Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ezpd kan du enkelt göra pilar, highlight, rita fritt, understryka och genomstryka men du måste välja varje funktion efter varandra. Mantano reader är annars bra ox.

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk