Hur bra flyter SNES emulering på Blade

Diskussion i 'Blade' startad av Zabulgrath, 5 maj 2011.

1. Zabulgrath

Zabulgrath Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan.

Jag går och funderar på att köpa en ZTE Blade, Jag har provat att använda en innan så jag vet hur pass bra det mesta rullar på.

Vad jag undrar är hur pass bra Super Nintendo emulatorer flyter på den då det är något jag vill använda den till på längre tågresor etc, med en BT handkontroll.

Har någon fått Zelda, a link to the past att flyta t ex? (med ljud)

Tacksam för svar

2. smalband

smalband Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har prövat Snesoid lite snabbt, spelade SoulBlazer i en timme ungefär. Tycker från min korta session att det flöt på bra (med JJ9 installerat). Men det var lite svårt att spela med touch, gick inte att få särskilt exakta rörelser så jag dog några gånger för mycket :)

Så med en extern kontroll lär det funka prima. Jag visste inte ens att det fanns sådana möjligheter - var fixar jag en blåtandskontroll som funkar med Android?

3. Villor

Villor Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag testade nyss lite Zelda - A Link to the Past i Snes9x EX på min Blade. Det var spelbart, ljudet laggade lite och fps'en var lite halvdålig. Men jag skulle lätta kunna spela i dessa förhållanden om jag bara hade en kontroll, väldigt svårt att spela med touch screen.
    Jag kör med ROM'en Swedish Spring RLS5

EDIT: Jag har aldrig testat någon annan emulator, kan vara så att det funkar bättre med Snesoid, men den kostar 24kr :>

Last edited: 5 maj 2011
  4. Magget

Magget Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Spännande! Prövade lite NES emulator men tröttnade för touchkontrollen kändes så kass. Var kan man hitta en BT-kontroll som funkar?

5. spoty

spoty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Brukar spela mario och massor andra spel på SNES, funkar galant.

Bör funka ännu bättre med CM7 om du nu vill ha maximal prestanda.