Hur bra kan man få Emoji att fungera? En gång för alla

Diskussion i 'Allmänt' startad av Gnawk, 24 maj 2013.

1. Gnawk

Gnawk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena!

Har gått över från iPhone till SGS4 och är nöjd med ALLT utom Emoji-funktionen. Har googlat/youtubat i timmar om folk som säger att man behöver roota, vilket jag är redo att göra. Det jag kommit fram till (utan root):

Utgående:
    - Med emoji-keyboard kan jag skicka emojis till mina iPhone-vänner och de ser dem (för mig ser mina skickade emojis ut som fyrkanter)
    - Jag hade hoppats på att kunna göra emojis på instagram (som blir fyrkanter för mig, men som mina vänner ser normalt) - men här blev de till fyrkanter för bägge parter.

Ingående:
    - Jag kan se de flesta emojis, både på SMS och instagram, men då som svarta gubbar.

Är det på något sätt möjligt att:
    - Få de svarta emoji-gubbarna att bli vanliga gula (som på iPhone) på SMS och instagram?
    - Skicka emojis på instagram? (så att i alla fall mina vänner ser dem)

Sett hundratrals guider om hur man ska göra, men har faktiskt aldrig sett bildbevis på att det funkar.

Grymt tacksam för svar/tips på lösningar!
    Mvh

2. sansiro

sansiro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Vad jag vet så kan du inte göra något åt Instagram, det är appen till android som är som den är. Så man får stå ut med det.

När det gäller sms och emoijis så måste man byta sms app och installera ett plugin till den appen. Går inte att lösa med stock sms app.

Så om du byter sms app till "Go Sms Pro" eller till "Handcent" och emoiji plugin så kan du se och ta emot emoijis. Båda apparna är väldigt vanliga och populära till android.
    Om du gör det så stäng av att du ska få meddelande i stock sms appens inställningar så du inte får två meddelanden varje gång.

3. monkie79

monkie79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

4. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Frugan använder chomp sms + emoij plugin.