Fråga: Hur delar jag smidigast betalda appar till barnpadda?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Rebecca1s, 25 dec 2022.

  1. Rebecca1s

    Rebecca1s Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag vill dela några redan betalda appar till mina barns två paddor (Samsung). Jag vill inte att dom ska vara inloggade på mitt konto (där apparna finns) då jag nyligen separerat från barnens far och vill inte att han därmed ska få tillgång till mitt konto när barnen är där.

    Testade att göra egna under 13 Google konton och köra family link samt family library i Google play men apparna verkar inte vara delbara och ingenting dyker upp i barnens familjebibliotek.

    Går det att ha mitt egna inlogg på paddan och därmed installera de betalda apparna men använda sig av någon form av barnkonto för att förhindra tillgång till mitt Google, Gmail, kalender, synkade appar?
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Jag har gjort vanliga konton till alla mina barn och så har jag de i min "familj". Samtliga appar och spel som stödjer familjedelning finns att installera för de.

    Men det är inte alla appar som stödjer familjedelning, utan det är något utvecklaren av appen bestämmer. Om du öppnar upp appen i Google play store så ska där stå att appen stödjes av familjedelning.

    Skulle inte råda dig att ha ditt egna konto inlagt ifall du vill ha det ifred.

    Screenshot_20221226_183205_Google Play Store.jpg
     
    Kristy gillar detta.
  3. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Kan tillägga att ibland behöver man söka upp appen på barnens enhet och installera då den saknats i biblioteket just då. Varför vet jag ej men den dyker upp med tiden har jag märkt.
     
    Kristy gillar detta.