Hur f*n filtrerar man ut en vettig app-lista ?

Discussion in 'Applikationer' started by ithomas, May 28, 2011.

1. ithomas

ithomas Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

I market kan man söka på appar eller bläddra bland kategorier, men hur man än gör får man 100 totalt ointressanta appar för varje tänkbart intressant app.
    Om man inte får upp en massa rent koreanska, japanska, kinesiska och andra, på mystiska, språk så får man en massa sunkiga spel trots att det finns en särskild avdelning för det! :mad:

Mycket kunde vara vunnet om jag kunde filtrera bort allt på för mig oläsliga språk samt alla spel, bakgrunder och annat skräp. Är det möjligt ? :) :(

Eller kan man få ut en lista med apparna med beskrivningar så man kan maskinellt sortera ut det ?

TIA
    Thomas

2. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Du kan söka inom specifika kategorier, och använda - (minus) för att filtrera bort saker, men det finns inga direkt avancerade sökparametrar likt de du sannolikt eftersöker. Jag tror inte man kan söka inom, eller filtrera bort, vissa språk tex.

3. Goldstar

Goldstar Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Även om inte träfflistan blir bättre så tycker jag att det är enklare att söka i datorn på https://market.android.com/ Man kan även installera därifrån, klicka på installera och logga in på din gmail när du blir ombedd så pushas appen till din telefon

Man förvånas alltid över att en av de största på sökmotorer inte kan göra en sökfunktion på en liten market för android :D

4. ithomas

MINA ENHETER

Jag har försökt jobba med sökparametrar, men utan nämnvärt resultat. Kunde man göra det mer "programatiskt" med långa uteslutningslistor så kunde det kanske fungera. För att göra det värre så har tydligen många appskapare gödslat med alla möjliga sökord - inklusive helt felvisande. Suck! :cry:

Finns det någonstans en sajt som försökt gruppera/recensera appar "en masse" ? Eller som har listor på apparna ?

Apropå, en apptyp jag försökt hitta är ett alternativ till min Xperia Arcs "Kontakter". Tyvärr får man ingen vettig träff om man söker med "Contacts" m m... :ehm: Någon som har tips om just sådan app ?

5. ithomas

MINA ENHETER

Dito!! :P:ehm:

6. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Personligen gillar jag go serien, go launcher, go sms och ... go contacts :)

7. ithomas

MINA ENHETER

Laddade ner den. Verkar ok, men har inte det jag söker (bl a): mass/batch-ändringar, dvs "sök-och-ersätt-sträng" på alla kontakter.
    Fler tips ?

8. ithomas

MINA ENHETER

Prövade att söka via Google... :P:teeth: ...med site:market.android.com samt +contacts +dialer ...fick en hop relevanta trffar faktiskt! :) Går o kollar igenom dom nu.

9. johand74

johand74 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Det är därför man använder http://sv.appbrain.com/ istället! Mycket lättare att söka där!
    Kan t.om. söka efter vilka appar som är populära i Sverige. Den är inte 100 heller men bättre.

Tycker att de har lyckats riktigt dåligt med Android Market med tanke på hur stort Android är!
    Blev riktigt glad nu för nån vecka sedan när det stod att de hade gjort om Android Market men vilken besvikelse, blev ingen större skillnad.

10. echt

echt Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Problemet är ju det att de måste ge alla utvecklare samma chans att lyckas

11. Goldstar

Goldstar Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Men det vore ju bra om de program som innehöll sökordet i programnamnet kom överst, sökte på facebook app för några dar sen och fick upp en massa klockor och annat skit som verkligen inte hade med det jag sökte efter att göra, sen borde det finnas några regler för hur utvecklarna lägger in söktaggar, en del har rätt många som man knappt kan anse relevanta.

12. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Ja, det är ju lite skumt att när man söker på nåt som är ett app-namn så kommer träffen på appen som heter exakt så på typ sidan 4-5 i sökresultatet...

13. echt

echt Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Ah mjo någon sortering på det sättet borde de ha, troligen får du upp alla resultat som ens nämner facebook i ordningen de senast var uppdaterade.

14. ithomas

MINA ENHETER

Om man kunde filtrera bort alla appar som har beskrivning på bara koreanska, kinesiska, japanska, thailändska osv vore mycket vunnet. :ehm: