Fråga: Hur få in servicemoderil.apk fr 4.2.2 i 4.3?

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av jonasolof, 18 december 2013.

1. jonasolof

jonasolof Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I och med 4.3 blockeras åtkomst till servicemode via apparna SSM ShowServiceMode alternativt Sammy S Mode. Det gör att man t ex inte kan låsa på 4G only och på enskilt LTE band. I kommentarer på Google Play nämns att man kan lösa problemet. Knepet är att extrahera 4.2.2 versionen av servicemoderil.apk och lägga in den. Några korta kommentarer jag funnit (olika författare):

If you are good at playing rooted ROM, you may perform the following steps. It is the approach I am going to test once Android 4.3 is available

1. Root the phone,

2. Break Knox

3. Extract servicemoderil.apk from 4.2.2 ROM

4. Put the servicemoderil.apk into system/apps folder

A tip for i9505 4.3 user. I have rootted my mk8 with vroot, knox 0x0. I have put an old 4.2.2 servicemoderil.apk in system/apps, and ssm works fine)

SSM ShowServiceMode är en app i google play för Galaxy LTE.

I en recension till Sammy S mode skrivs följande som är intressant angående förslag till förbättring av appen:

Hi, is possible to improve Samsung multi window support? Its fine to separate the display, for exmple one window for sammy service mode and onther for g-mon or netmonitor. Thanks alot (A tip for s4 4.3 user. I have rootted my mk8 with vroot, knox 0x0. I put an old servicemoderil.apk in system/apps, and sammy service mode works fine)

Jag har tillgång till en S4 med 4.2.2 där jag gjort force block för att förhindrauppgradering till 4.3 och min egen S4 som uppgraderats till 4.3.

Jag behöver kunna låsa på 4G och LTE band för fältmätningar med G Net track och andra field test appar. Tyvärr vet jag nada om rootning och än mindre hur man extraherar servicemoderil.apk ur 4.2.2. Det finns ett stort allmänintresse i att kunna låsa på 4G och på band varför det vore väldigt bra om man kunde då info om hur man gör.

Last edited: 18 december 2013