Hur få notifieringar i bluetooth och telefon samtidigt

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av ehnarone, 21 mar 2011.

1. ehnarone

ehnarone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

har testat några rom nu och upptäker en sak som jag skulle vilja ha. När jag har bluetoot inkopplat skulle jag vilja att det ringer i både telefonen och i bluetoothen. Var ställer jag in sådan i rom'arna, om det nu går?

2. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag kör oxygen 2.0.1 och utan att göra några inställningar fungerar det som du vill ha det...

3. ehnarone

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det var märkligt, vad har du för app som hanterar bluetoothen, om du har någon?

4. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

App för BT? Som sagt, jag har inte gjort några inställningar. Ringsignalen är olika i telefonen och headsetet... men det ringer i båda... notifications är det samma signal, eftersom att notifications skickas som medialjud via A2DP medan när det ringer används HSP/HFP (headset/handsfree profile) Kanske har ditt headset inte stöd för A2DP? Det är min bästa gissning iaf...

5. ehnarone

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det borde den ha, eftersom det funkade med originalromen. Jag får kika om jag pillat på någon inställning, och tagit bort något.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Har 2.0.1 eller vad den heter av Oxygen och det är samma sak där med. Brukar dock störa mig på att det kommer i båda. Fast det är mest när jag faktiskt har de inkopplade. Hade varit sjukt najs med BT-headset som kände när de var i öronen så det slipper ringa i telefonen, annars får det mer än gärna ringa i telefonen med.

7. ehnarone

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Såg visst att jag hade 2.0 RC7. Det kanske spelat roll i utförandet. U uppgraderat till 2.0.1 nu så vi får se om det är någon skillnad :D

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Last edited: 26 mar 2011
  8. ehnarone

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har en tid kört RCMix och bt och lur funkat bra ihop. Har det ringt har signalen kommit i både snäcka och lur. Men, fick problem och bytte rom till CM7. Med CM7 får jag det inte att ringa i både lur och bt-snäcka. Hur och var ställer man in det, eller ska det funka direkt? Någon som har någon idé och kan komma med tips?

Har ett jabra som har funkat superbra med RCMix, men ville som tidigare inte funka med oxygen.

9. ehnarone

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Märkligt... Plötsligt fungerar det som det ska :)

Verkar ha gjort susen med några omstarter ;)