Hur fan får jag bort "aktuell ort" på min sk. hemwidget??

Diskussion i 'Hero' startad av kypemajo, 17 maj 2010.

1. kypemajo

kypemajo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har köpt en hero och är mycket nöjd so far MEN jag blir svårt irriterad på min sk. hemwidget (ni vet den med bordtennissiffrorna som visar klockan samt vädret under, där står det alltid aktuell ort, jag har letat raderat och haft mig men likt förbannat står det "aktuell ort", varför kan det tex, inte stå sundsvall där jag bor eller något annat, tacksam för svar för detta irriterar mig o_O

2. Inequality

Inequality Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

den "aktuella orten" bör/skall uppdatera sig själv. kanske krävs det att du har på det mobila internet för detta? Testa tryck på skiten (så du kommer in i vädret) och uppdatera vädret. Kanske orten hakar på? :P

Annars skulle du kunna låsa det på en viss stad om detta skulle fungera för dig.

3. kypemajo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tack för ditt snabba svar, dock har jag haft på mobilt internet etc, har letat lagt till plats etc men fakta kvarstår nr.1 i väderlistan är Aktuell plats och den går ej att radera, alla andra paltser kan man fixa med och radera men inte den, lägger jag in den jag har som nummer2 och scrollar till hemsidan kan du vara lugn för att yesbox, aktuell ort är där igen !

4. Inequality

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kollade upp det lite. Aktuell ort bör uppdateras genom att trycka på uppdatera (efter att ha gått in genom väder-widgeten).

För att lägga till en ny "stad", som du vill skall synas på framsidan, kan du slänga bort hela klockan (long-press på "bordtennis-klockan") och sedan kasta bort den. Vidare trycker du på "+" och lägger till en ny HTC widget, klocka eller clock. Den du letar efter är nr 3.
    Nu kan du själv välja en specifik stad som du alltid vill ha på framsidan, eller helt enkelt "Aktuell ort".

5. kypemajo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tack, jag slängde allt och installerade igen och då verkar det funka.

6. Inequality

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

gott gott :)