Hur får jag borta den blå raden vid textinmatning på mini pro

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av FlyingGnu, 6 jul 2010.

1. FlyingGnu

FlyingGnu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Stör mig fruktansvärt på den meny med stor/liten bokstav och språkinställningarna som dyker upp i nederkant varje gång man skriver in text. Jag ser ingen meningen med dem heller då språket inte spelar någon roll eftersom jag inte använder T9... så.. hur får jag bort denna irriterande meny?

2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
  3. FlyingGnu

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tror dock inte att det hjälper. Sitter som sagt på mina pro. Använder inget annat tangentbord. Fast om menyerna saknas på andra tangentbord så kan det ju funka. Finns det något du rekomenderar? Kommer dessa fortfarande kunna känna av det fysiska tangentbordet då?

4. n0ir

n0ir Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Störde mig som f-n på detta men kan bekräfta att efter man installerar annat mjukvarutangentbord så försvinner statusraden. Jag körde in Smart Keyboard Pro, även jag egentligen alltid använder hårdvarutangentbordet.

5. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Ja, det som jag skrev i inlägget...
    Ja.

6. FlyingGnu

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tackar, nu är den jäkla rutan borta. Hittade bara en trial via market dock. Får lösa detta senare...

7. FlyingGnu

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Efter lite testande så har jag hittat en väldigt negativ sak med att byta mjukvaru tangentbordet. Symbolknappen nere i högra hörnet slutar fungera. Detta gör det lite osmidigare att infoga citations tecken med mera. Finns det något att få behålla den funktionen?

8. JacobH

JacobH Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Få bort blåa raden vid användande av tangentbord

Hej,

Finns det någon lösning på problemet att det dyker upp en stor blå rad när man använder det fysiska tangentbordet? Att installera en annan tangentbordsapp tar tydligen bort symbolknappsfunktionen. Den använder jag rätt ofta för att tex skriva citationstecken.

Trodde att 2.1 skulle tagit bort den där statusraden, men den är fortfarande kvar. Den fyller ingen funktion, så den måste väl räknas som en bugg från SonyEricssons sida?

/jacob

9. diordnA

diordnA Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nja, buggen var att raden lades över skickaknappen och var allmänt ivägen. Med 2.1 så ändrades detta så att raden inte döljer något men den finns fortfarande kvar, dock ingen bugg längre anser jag ;)

10. datagubben

datagubben Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Om du bara använder hårdvarutangentbordet så kan du ta bort den äckliga blå raden om du gör så här:

Inställningar->Språk och tangentbord->Standardinmatning och ta bort krysset där.

11. tysk

tysk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mycket riktig försvinna då blåa råden, men man kan inte se längre om man har tryckt på "Shift" eller "Blå ruta" knapparna.

Klicka man på lilla krysset på höger sidan, så försvinner blåa råden och kommer tillbaks när man trycker på "Shift" eller "Blå ruta" knapparna.

Bara att välja hur man vill ha det.

12. ClusterFwk

ClusterFwk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sorry för bump, men är det någon som har löst det här problemet ännu?

Jag klickar ur "standardinmatning" i inställningarna men får tillbaka det på en gång om man ens går nära ett textfält utan det fysiska tangentbordet framme. Helt hopplöst!

13. Borglin

Borglin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Annars kan man ladda ner Handcent sms så slipper man att det öppnas en "ny" ruta varje gång man ska skriva. man skriver direkt i fältet

14. ClusterFwk

ClusterFwk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mja, det löser ju inte problemet. Även i handsent sms så kommer den där förbannade blåa rutan fram.

15. svinlem

svinlem Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Använder man Handcent så ser du att du har "Blå ruta" knappen aktiverad genom att det är en nedåtpekande triangel ovanför det blinkande strecket som visar var du kommer skriva, har du däremot "Shift" aktiverad så är det en uppåtpekande trialngel under strecket.

16. PolliSoft

PolliSoft Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Fins det något ätt att få tillbaka funktionen att trycka på "Sym"-knappen och få upp smilies och annat nyttigt också?

17. svinlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar inte som det. Hade inte märkt att den funktionen försvann. Kan ju vara lite jobbigt, om man behöver göra tex =^< > {[]} osv

18. svinlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man måste även stänga av standardinmatning i handcent, men jag har märkt att den inställningen nollställs, kanske de gånger programmet stängs av helt, har för vana att task-killa allt hela tiden

19. Freeman

Freeman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Smart Keyboard Pro!

Hej! Jag använder Smart Keyboard Pro och du slipper allt Ericsson! Helt underbart, för du har både T9 som är mkt bättre än originalet, plus att du kan ha ett QWERTY-keyboard i bägge lägena. Try it!!!

20. besa

besa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Fungerar smart keyboard bra på minipro? strör mig fruktansvärt mycket på den blåa randen men vill även att symbol knappen ska fungera