Hur får jag ClockWork UTAN OneClickRecovery?

Discussion in 'ZTE' started by Snarko, May 19, 2011.

1. Snarko

Snarko Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Finns det någon guide på hur man får in ClockWork recovery (och rootar?) UTAN att köra OneClickRecoveryV9.apk?

Jag HAR fått in 2.2-releasen, men vill ju även gå vidare med att få in kallt_kaffe-releaserna (kanon jobb förresten!)! Jag fastnar nämligen mitt i processen i OneClickRecovery varje gång i "Flashing recovery"-fasen och måste ta ur batteriet och boota om... <suck>

2. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    1. Installera z4root:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=833953
    Lägg apk-filen på minneskortet och installera via "Filer" som du redan har på din Light.
    2. Starta programmet och begär temp root.
    När det är klart så kan du gå ur programmet.
    3. Installera Revovery Manager på samma sätt från http://android.modaco.com/content/z...ation/329772/app-recovery-manager-v0-36-beta/
    4. Ladda ner http://android.podtwo.com/recovery/recovery-clockwork-3.0.2.8-v9-gen2.img och placera den på minneskortet.
    5. Starta Recovery Manager, tillåt root-access, klicka på Recovery-taben och välj "Install recovery", du får upp en ruta där din recovery finns, klicka på den.
    6. Efter installationen är klar så tar du "Reboot into recovery".
    7. Du kommer nu in i clockworkmod recovery. Stega mellan menyvalen med vol + och -. Välj med power.

Last edited: May 19, 2011
    Snarko likes this.
  3. Snarko

Snarko Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Stort tack för ett snabbt och bra svar!! Grymt forum det här. Jag ska prova detta när jag kommer hem i kväll sen...

4. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Det fanns med i min guide om 2.2 innan kallt_kaffe hade kommit med sin rom.
    Som tur är så sparas alla redigeringar av en tråd här så jag kunde gå tillbaka och kopiera. ;)

5. essin

essin Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har försökt med ovanstående metod men fastnar bara på ZTE loggan. Har även flashat om 2.2 an från ZTE och försökt köra oneclickrecovery med samma resultat. Försökt köra fastboot men kommer inte år något läge där jag kan köra de kommandona, volym upp = bootar som vanligt och volym ner -> zte loggan. Börjar bli riktigt less nu och vill jättegärna flasha in CM7. Är det något jag har glömt? Har försökt att söka osv men har tyvärr inte hittat något bra svar.
    :(

6. HOAP

HOAP Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Du börjar med plattan avstängd.
    Sedan hållar du in volym ned medan du trycker på power för att starta plattan.

Är det så du har gjort?

7. essin

essin Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Japp, har även försökt med ADB boot recovery osv. Stannar bara på ZTE loggan. Har ingen aning vad jag ska göra:(

8. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Visserligen ett långskott men testa att köra utan SD-kortet.

9. essin

essin Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Tyvärr stannar lighten på samma logga. Det skulle inte gå att flasha in CM7 via ztes program som används för att få in 2.2? Eller finns det någon väg att flasha in en recovery via datorn? Bra jobbat med lighten btw:)

10. curse

curse Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du testat att installera OneClickStockRecovery köra den och sen installera OneClickRecovery(dom installerar över varandra) och köra den efter? Det kanske rensar vad som nu bråkar...

Sent from my ZTE Light using Tapatalk!

11. essin

essin Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har testat att installera och ominstalleraflera gånger:( någon annan idé? Något sitt att flasha via datorn?

12. curse

curse Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo. Kommer inte på just nu. Men när jag skulle fixa clockwork på min tattoo gjorde jag det via adb.
    Borde ju gå att göra nåt liknande på Lighten. Kika på XDA i HTC Tattoo tråden. Finns säkert liknande i andra trådar.

Sent from my ZTE Light using Tapatalk!

13. Snarko

Snarko Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena,
    Nu har jag äntligen provat detta: Allt fungerade fram till steg 6, men sen hänger den sig när det står 'Reboot into recovery' och jag måste ta ur batteriet för att komma vidare, så jag kommer fortfarande inte in i Clockwork <suck>.

Jag provade också några av tipsen här, såsom att installera och köra OneClickStockRecovery och sen OneClickRecovery, men det hjälpte inte.

Så summa summarum så kör jag fortfarande 2.2, men får inte in Clockwork och kan därmed inte få in kallt_kaffe-releasen!

Inga fler ideer?? :cool:

14. error6676

error6676 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

15. essin

essin Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Verkar tyvärr ej heller fungera:( Det skulle inte gå att flasha CM7 med originalprogrammet?

16. essin

essin Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

När jag kör ADB reboot recovery så stannar den på ZTE loggan. Om jag sedan kör ADB devices står det V9 recovery. Någon som kan förklara detta?

17. essin

essin Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Suck, verkar som min light komemr att vara kvar på 2.2 för evigt. Ledsamt när kallt_kaffe verkar ha gjort ett så bra jobb med att ordna CM7. Fortfarande ingen som har en ide om hur jag skulle kiunna tvinga in den i fastboot-läge eller flasha CM7 med orginalprogramet som används för att flasha 2.2? Kan jag flkasha 2.1 och sedan gå dirket till recovery? Har sökt och sökt men fortfarande inte hittat något svar. Alla ideer är välkommna

18. hansh

hansh Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Roota med z4root enligt tidigare inlägg.

Har du provat att slänga in recoveryn med kommandot flash_image i terminalen?
    Börja med att ladda ner clockworkrecoveryfilen från modaco som .img och kopiera den till /sdcard

Öppna en terminal (jag använder better terminal men valfri terminal borde duga) och skriv.

su
    flash_image recovery /sdcard/recovery.img

Ladda ner rom manager från market för att enkelt starta om i recovery.

Last edited: Jun 5, 2011
  19. essin

essin Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för förslaget men fungerade tyvärr inte. Fortfarande kvar på ZTE loggan. Något annat förslag?

20. Oxygen

Oxygen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Prova att flasha in 2.2 igen! Håll in både volym upp och volym ner när du startar den så borde du få en com-port i enhetshanteraren.