Hur får jag kalendern att synka som jag vill?

Diskussion i 'Applikationer' startad av 1l88l9, 15 apr 2012.

1. 1l88l9

1l88l9 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ett fråga angående kalendersynk som jag nu tänkte höra om någon har lösning på.

Jag använder idag en kalender (olika widgets och olika kalenderappar) som visar veckovy och en som visar en överskådlig månadsvy. Stora skillnaden mellan dessa är att jag på ena vill visa mitt schema från TimeEdit, något jag inte vill på den andra!

När jag går in och bockar ur TimeEdit när jag väljer kalendrar blir allt som jag vill, MEN väntar jag 10-15 minuter har den uppdaterat och kalendern är fullproppad med TimeEdit igen, varför gör den så här och hur får jag den att förstå att den ska vara urbockad i ena kalendern!!!

Fundering 2 angående kalender
    Fick min nya HOX och med denna har jag en födelsedagskalender som heter People, något jag inte hade i min förra. Jag har även en kalender som heter birthday som ligger på min google calender tydligen.

Var hämtar dessa kalendrar sin data ifrån?, då jag inte setat och fyllt i mina kontakters födelsedagar i g-kalendern tidigare. Saken är att om jag nu fyller i födelsedata i en av mina kontakter kommer detta endast upp i people-kalendern och inte i google kalendern.

Om jag endast vill visa födelsedag från de i min kontaktbok som jag själv fyllt i födelsedata på är det People-kalendern som gäller då? Var kommer de födelsedagar som ligger på min google kalender ifrån (synkade från gamla telefonen)?

Ser fram emot någon som löser mina problem :)