Hur får man Android att lira bra med JVC Bilstereo?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Thomas89, 9 jun 2013.

1. Thomas89

Thomas89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Hejsan!

Har köpt mig en ny bilstereo förra veckan (en JVC med bland annat blåtand & telefon-funktion som skall fungera med både Android & iPhone - vet dock ej betäckningen på stereon, men kan kolla upp om det behövs! ),
    fungerar riktigt bra måste jag säga bortsett från ett problem!

Vi testade först med frugans iPhone, vilket fungerade kanon - allting!
    Strömmade man musik från hennes telefon så gick det även att byta låtar genom stereons Next-knapp, riktigt najs!

Det som dock gjorde mig lite ledsen i ögat när jag väl kopplade in min Galaxy Note 2 genom blåtand var att allt fungerade perfekt - bortsett från den där underbara funktionen att kunna byta låtar genom stereons next-knapp när man strömmar musik, så nu måste jag tappa koncentrationen på körningen i ett par sekunder och sträcka mig fram till rutan för att tända displayen på luren och byta låt den vägen :(

Så det jag undrar över:

Kan jag få igång next-knappen på stereon att fungera till Android?
    Vill kunna byta låtar på telefonen via stereons next-knapp, så som det fungerar när man kopplar in frugans iPhone via blåtand till min stereo!

Tusen tack på förhand

2. Fet

Fet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag tror inte att android har centralt stöd för att styra video/ljud som iOS har, utan det är upp till varje app att implementera stöd för det.
    Du får leta efter någon annan musikspelare på android som fixar att hantera next.