Hur får man musikspelaren i SGS att uppdatera album-bilder?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Tiny Turtle, 4 sept 2010.

1. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Jag körde med en SE P1i förut och den vägrade visa omslag som var större än 300x300 pixlar så därför bäddade jag in bilder i den storleken i mp3-filerna (mha av det eminenta MP3Tag). När jag kopierade över all musik till Galaxyn så upptäckte jag att de bilderna ju såg lite suddiga ut på SGS:en så jag lade ett par timmar på att byta ut alla 300x300-bilder mot nya i 480x480.

Nu kommer problemet: Telefonen bryr sig inte om att jag har lagt in nya bilder utan kör vidare på de suddigare (som alltså är raderade ur mp3:orna). Jag har provat att plocka ur minneskortet och starta om telefonen och köra mediaspelaren "tom" så att säga och sedan monterat kortet och startat om och den kommer fortfarande ihåg 300x300-bilderna.

Hur sjutton får man musikspelaren att cacha om omslagen?

(Jag kör o-rootat)

2. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Från en generell FAQ. Finns andra trådar också

3. Tiny Turtle

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Men om du läser vad jag skrivit så handlar det där ju inte om mitt problem. Jag har inga problem att få in bilderna i mp3-filerna (och programmet du tipsar om har jag ju t.o.m. skrivit att jag använt och länkar till!)

Problemet är att spelaren inte upptäcker att jag bytt ut bildfilerna.

4. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Kanske hjälper att rensa cache för musikspelaren.
    Inställningar - program - hantera program - menyknappen - filter - alla - bläddra till musikspelaren - töm cache
    eller nått åt det hållet iallafall... :)

Sent using my personal Dis-organizer GT-I9000

5. Tiny Turtle

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Lät smart. Hade inte hittat in under Filter själv. Tyvärr säger den att cachen är på 0.0kB och töm-knappen går inte att klicka på. :-(

6. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Kan rensa data på min musikspelare, kanske hjälper? Se till att du är på musikspelaren och inte på ljudspelaren som har samma ikon.

Sent using my personal Dis-organizer GT-I9000

7. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Tror detta är någon begränsning i android. Det är precis likadant för mig.

Är fixat i 2.2. Se punkt 36 Här

Last edited: 4 sept 2010
  8. Tiny Turtle

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Fast den där buggfixen handlade ju om högre upplösning - inte om att kunn a uppdatera bilderna öst.

Om jag skulle råka spela upp en fil med typ goatse som bild sa kan jag alltså aldrig bli av med den? Det är ju galet.

Jag skall prova att radera ett par låtar inne i musikspelaren och sedan kopiera in dem igen från pc:n sa får vi se om den gör en ny sökning.

9. Tiny Turtle

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Det funkade inte heller, nej. Fan vad irriterande! Klämde iväg ett brev till Samsung via deras osmidiga e-postformulär:
    ----
    Hej!

Jag körde med en SE P1i förut och den vägrade visa omslag som var större än 300x300 pixlar så därför bäddade jag in bilder i den storleken i alla mp3-filerna på minneskortet mha av programmet MP3Tag. När jag bytte telefon kopierade jag naturligtvis över all musik till Galaxyns minneskort, men upptäckte att de bilderna ju såg lite suddiga ut på SGS:en så jag lade ett par timmar på att byta ut alla 300x300-bilder mot nya i upplösningen 480x480.

Nu kommer problemet: Telefonen bryr sig inte om att jag har lagt in nya bilder utan kör vidare på de suddigare (som alltså är raderade ur mp3:orna). Jag har provat att plocka ur minneskortet och starta om telefonen och köra mediaspelaren "tom" så att säga en gång och sedan startat om och monterat kortet och den kommer fortfarande ihåg 300x300-bilderna.

Hur sjutton får man musikspelaren att cacha om omslagen? En del omslag är dessutom direkt felaktiga och nu kan jag inte åtgärda detta.

Om jag väljer att radera en låt direkt i Musikspelaren, startar om telefonen, låter mediesökningen bli klar, startar Musikspelaren och kontrollerar att låten inte finns med, startar om igen, kopierar in mp3:filen med rätt inbäddad bild från PC:n, och gör en ny mediesökning så dyker den lik förbannat upp med den ursprungliga bilden!

Om man går in under Inställningar > Program > Hantera program > och väljer "Alla" under filtrera så kan man öppna info för Musikspelaren och där finns det en lista över hur mycket plats cachen för programmet tar samt en knapp för att tömma den. Det låter ju lovande, men kruxet är att det står 0,00 kB och knappen går inte att trycka på.

Snälla, säg nu inte att jag skall lägga en "AlbumArt.jpg" i mappen eftersom Androids mediesökning möjliggör att mp3-filerna kan ligga varsomhelst i minnet och inte behöva sorteras i underkataloger.

Jag är för övrigt en av dem som köpte tidigt och sitter fast med JF3-firmware eftersom ni inte orkar släppa en uppdatering trots att senare tillverkade telefoner levereras med minst två olika nyare firmware (Om det nu är så att mitt problem är åtgärdat i senare versioner).

P.S.
    Finns det någon anledning att det inte går att svara på de mail man får från er utan att man måste sitta och börja en ny konversation i formuläret på hemsidan varje gång? Rätt osmidigt om man vill ha lite överblick.

----