Hur får man synkning mellan Google Kalender och mobilen att funka?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Sten, 6 maj 2010.

1. Sten

Sten Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har sökt i forumet men inte hittat någon användbar information.

Jag får det inte att fungera mellan min HTC Desire och Google calendar på nätet. Jag har ett googlekonto mittkonto1 med ett flertal kalendrar i sedan länge. Problemet är att kalenderinformationen inte dyker upp i telefonen. Inte förs kalenderinformationen jag lägger in på mobilens kalender över till Google Calendar heller.

Jag har försökt synka via mobilens Inställningar>Konton och synkronisering där alla synkningar är påslagna. För att testa skapade jag ett nytt Google-konto mittkonto2 på nätet via datorn och skapade två kalendrar där. När jag lägger till det nya googlekontot i min mobil så får jag inte ens fram valet Synkronisera Kalender under (Inställningar>Konton och synkronisering>Data och synkronisering), utan bara Synkronisera Kontakter och Synkronisera Gmail. Under mittkonto1 finns alla tre valen.

I själva HTCs Kalender så kan jag under Kalender>Menu>Mer>Kalendrar se alla kalendrar som jag har under mittkonto1 plus två extra kalendrar (Min kalender och PC Sync, som inte finns på nätet). Men som sagt, inlagd information i kalendrarna på nätet syns inte i appen.

Vad gör jag för fel? Finns det några ytterligare inställningar jag måste göra?

Enkelt uttryckt; hur får man sina Google-kalendrar att synka med mobilen?
    Jag vill kunna lägga in kalenderinfo från mobilen eller nätet och få det att synas på det andra stället.

Tacksam för alla tips jag kan få.

Last edited: 6 maj 2010
  2. Sten

Sten Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu funkar det med synkningen från Google Calendar med telefonen (men bara till ett konto). Jag har inte gjort någonting sen igår, så det var förmodligen strul med Googles servrar. Jag upptäckte också att man måste välja vilken Kalender man vill använda när man gör en ny kalendernotering, och då måste välja någon av de som finns på nätet för att det ska synas där, dvs inte välja Min kalender som åtminstone var default för mig.

Däremot fungerar det fortfarande inte att få kalenderuppdatering när jag lägger upp synkning mot ett andra Google-konto. Då får jag bara upp synkning med Kontakter och Gmail. Kalendersynkning dyker ej upp i listan under Menu>Inställningar>Konton och synkroniseringsinställningar>mittkonto2.

Kan man bara ha kalender via ett Googlekonto?

3. Sten

Sten Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upptäckte precis att man bara kan ha synkning av kalenderdata från det först registrerade Google-kontot, dvs man kan inte synka från fler än ett Google-konto. (Men det går bra med Kontakter och Gmail.)

http://www.google.com/support/mobile/bin/answer.py?hl=en&answer=113880

Skräp också.

Men det kanske går att synka de två Google-kontonas kalendrar på nätet, och på så sätt få över infon från det andra kontot till mobilen. (Japp, det fungerade. Bra.)

Last edited: 7 maj 2010
  4. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Lägg till de andras kontonas kalendrar i ditt huvud konto så borde du få upp de i telefonen med

5. Sten

Sten Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp, som du säkert missade så redigerade jag inlägget ovan med att det fungerade att lägga till det andra kontots kalendrar till det första kontot (på nätet). Men tack ändå.

6. carlg

carlg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har problem med att få över events från Desire till Google. Events från Google till Desire går utan problem, men skapar jag events på Desire så stannar de där, går inte över till Google... suck...
    Jag har bara ETT Google-konto, men 4-5 olika kalendrar på det. Har provat att lägga till events till alla de olika kalendrarna, men det spelar ingen roll.

7. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon: