Problem: Hur får man telen att avisera ? (Facebook)

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av master_blom, 11 jul 2011.

1. master_blom

master_blom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja tex om någon kommenterar eller gillar på facebook tex på kompisens galaxy s får han ett meddelande uppe vid rullgardinen när ngn kommenterar på facebook ?

2. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det går inte att få för kommentarer och likes. Det som går att ställa in är: Meddeladen, vänförfrågningar och evenemang.
    Om du skall få kommentarer och likes så måste du använda dig av en annan FB applikation, eventuellt så kanske Social Hubs FB fixar detta.

För att aktivera aviseringar:
    Starta FB appen > Tryck bakåt (så du ser alla delar, nyhetsflöde, med vänner osv) > tryck på meny knappen > Bocka i Meddelanden och dom andra sakerna du vill ha med.

3. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Skaffa friendcaster istället för den officiella appen, så kan du få push-notifications för precis de händelser du önskar. Appen använder sig av facebooks mail-notifieringar och gmail via push för att hantera det hela. Mailen snappas upp av appen och tas bort automatiskt från inkorgen efter att ha blivit notifieringar i telefonen.
    Utöver detta så är friendcaster mycket bättre än facebooks egna app på många sätt.

4. master_blom

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Detta är ju konstigt när det funkar på kompisens galaxy s med samma app som jag använder

5. Honda_1

Honda_1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det funkar på min s2 men vet inte hur ?? måste vara inställningar någonstans

6. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det har varit lite diskussioner om det där, och enligt en tråd på xda ska det funka för vissa att deaktivera facebook kontot och sen aktivera det igen.

på min tjejs telefon så funkar det alldeles utmärkt med facebook notifieringar, men hon har en htc sensation. jag får dock inga notifieringar annat än chat och privata meddelanden. har inte testat xda knepen än dock.

7. wannebe

wannebe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag bytte simkort, och sen dess funkar notifieringar i facebook mycket bra.. vet inte om det beror på kortet eller bara är en slump, men det började fungera i samma minut som jag satte i nya kortet .

8. master_blom

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Länk till tråden ?? :)