Hur flashar man gen2?

Discussion in 'Blade' started by haris13, Mar 25, 2011.

1. haris13

haris13 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Polaren har skaffat en zte blade som är köpt med 2.2. Nu när jag använder klassiska universal and root så funkar det inte, står typ failed, sen funkar det inte heller att använda ROM manager. Hur går man till väga?

2. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Lugna er i några dagar så ska jag försöka skriva ihop instruktioner.

3. Ythle

Ythle Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det funkar fint att roota med hjälp av z4root, försökte tidigare med UniversalAndroot utan resultat jag med. Men vågar mig inte på x880 clockworkmod ännu, men någon måste ta första steget. Frågar är bara; Vem det blir? ;)

4. kallt_kaffe

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Eftersom du har root:at och inte ännu har flashat Clockwork så skulle jag behöva en dump av din recovery partition. Detta för att ni som har Gen2 telefoner skall kunna få en komplett återställnings-ROM. Den tidigare dumpen jag fick har tyvärr inte original recoveryn kvar.

Om du root:ning lagt in busybox så kan detta eventuellt fungera i t.ex. Android Terminal (finns på Market)

$ su
    # dd if=/dev/mtd/mtd0 of=/mnt/sdcard/recovery-dump.img bs=4096

Kopiera sedan in dumpen till din dator och ladda upp den på t.ex. mediafire och skicka länken till mig.

Om ovanstående inte funkar så testa Sebastians romdump metod: http://android.podtwo.com/romdump/
    Då kommer den iofs att dumpa hela ROM:en men det räcker om jag får recovery.img.

EDIT: Dessutom kan du ju behålla recovery dumpen på SD-kortet så att du lätt kan återställa originalrecoveryn om x880 Clockworken inte funkar. (Använd Sebastians Recovery Manager app för att flasha recovery från SD-kortet)

Last edited: Mar 26, 2011
    Ythle likes this.
  5. Ythle

Ythle Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Börjar direkt! Det bör funka, kan skriva SU i terminalen osv.
    En fråga, min personliga information, den följer väl med? Måste jag göra en fabriksåterställning innan jag dump:ar?

EDIT: Tror jag missförstod vad denna dump innehåller

Last edited: Mar 26, 2011
  6. Ythle

Ythle Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

7. kallt_kaffe

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Om någon vågar testa så är detta förmodligen den metod som eventuellt fungerar (fungerar iaf på kinesiska V880 som också är Gen2)

Så här långt är det bekräftat att det fungerar på en kinesiska V880 så det borde fungera även på Comviq's 2.2 telefon.

Om ovanstående fungerar så är nästa steg följande:

Observera att allt ovanstående är riskabelt och du sätter din telefon på spel. Funkar dock Clockwork som den skall så bör du dock ha en backup som går att återställa och dessutom finns även numera en återställnings-ROM (dock otestad eftersom jag saknar en Gen2 telefon).

Test pågår för närvarande på V880 i denna tråd: http://android.modaco.com/content-page/335370/zte-u-v880-gen2-blade/page/40/

8. Notoriouz

Notoriouz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Går det att flasha Swedish Spring RLS4 på gen2? jag var dum nog att uppdatera telefonen till den officiella comviq 2.2an.

Hur gör man då? Som vanligt eller nåt special?