Hur flytta kontakter till gmail?

Discussion in 'Galaxy S' started by vespaman, Oct 16, 2010.

1. vespaman

vespaman Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet att det finns liknande trådar på andra telefoner (dessa verkar inte funka på sgs), men hur gör man enklast detta på en sgs?

Har en drös i luren, som jag vill ska ligga på gmailkontot synkat o fint istället.

2. Droidboy

Droidboy Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Du går in under kontakter och sedan konton, där kan du välja att lägga till konto tex Gmail, eller om du redan lagt till Gmail kontot, så går du in under kontakter och sedan mer och därefter under inställningar, där kan du välja var kontakterna skall sparas. Du kan även exportera kontakterna till SD-kortet eller Sim-kortet samt skicka som visitkort via Bluetooth, Gmail mm.

3. vespaman

MINA ENHETER

OK, jag har skapat kontot på gmail, sync is on. Men:
    Under kontakter->mer->inställningar har jag bara:-
    Order of display name
    Own numbers
    Service numbers

dvs inte något om var kontakterna skall sparas!?

Jag har hittat att jag kan maila varje kontakt som 'namecard' till mitt gmail konto, men det är ju ett ökenjobb, går nog snabbare att skriva in dom på nytt på gmail.

Är jag blind? o_O

4. Droidboy

MINA ENHETER

Har du inte "Spara nya kontakter i" ?
    Om du har uppdaterat till Froyo, så måste telefonen först hårdvaruåterställas, och har du gjort detta, så prova bara att starta om telefonen först, så att den kan köra en mediesökning vid uppstart.

Last edited: Oct 16, 2010
  5. vespaman

MINA ENHETER

Nä, jag har inte det!

Kör med JF3 från i somras, har det valet kommit till senare, måntro?

Hade tänkt att jag skulle fixa till alla kontakter till gmail innan jag uppgraddar till Froyo.

6. Droidboy

MINA ENHETER

Varför inte bara exportera alla kontakter först till det externa SD-kortet, sedan uppdatera till Froyo och därefter importera kontakterna och fixa ordning, så hade jag gjort, och då slipper du mer jobbet.

7. vespaman

MINA ENHETER

Japp, det var lösningen: exportera till sd, sedan importera till gmail, radera dubletter. Voila!

8. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

Ok när vi ändå pratar kontakter så skulle froyo bli så bra för man skulle kunna gruppera från google och ja det gör den MEN jag kan inte välja ringsignal till den gruppen från google utan jag måste isf kopiera till telefonen vilket i sin tur skapar dubbletter när jag exempelvis ska välja en kontakt när jag ska messa.

Går det verkligen inte att välja ringsignal till grupp när dom ligger under google?

9. Droidboy

MINA ENHETER

Det kan jag tyvärr inte svara på, eftersom jag inga kontakter har som ligger under Google, hoppas att någon annan kan hjälpa dej med detta.