Hur flyttar man kontakter från en android mobil till WP7?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Peer2peer, 19 apr 2011.

1. Peer2peer

Peer2peer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Som sagt!

Har fått en Windows Phone 7 lur igenom jobbet och tänkte lägga in kontakter på den från min Desire - Hur gör man?

2. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Nu har jag förvisso aldrig suttit med de nya Windowsbaserade mobiltelefonerna, men jag kan tänka mig att operativsystemet är väintegrerat med Windows Live? Exportera i så fall dina kontakter från Google Contacts och importera dem till Windows Live Contacts.

3. Peer2peer

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

hmm, verkar inte vara så enkelt tyvärr.. jag har ingen bra koll på mina kontakter, en del verkar finnas på telefonen, en del på sim kortet och en del på google..

4. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

http://www.brighthub.com/mobile/windows-mobile-platform/articles/94800.aspx

Du verkar inte behöva exportera dina Googlekontakter till Windows Live. Ska tydligen gå att logga in på sitt Googlekonto och därmed automatiskt få sina kontakter importerade.

Ett tips är att du överför alla dina kontakter, inklusive de du har på ditt SIM-kort, till Google Contacts, så att du har alla på ett och samma ställe. Finns en hel drös med appar på Market för det ändamålet.

Lycka till!

5. Peer2peer

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

tack! men asså jag har 82 kontakter på som är sparade på google som jag har lyckats synca över till WP7 men jag har 64 st kvar på TELEFONEN som jag inte får över..!!

6. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Läs då jedis svar igen. Han föreslår att du ska lägga över dessa 64 kontakter till Google Contacts. Han meddelar också att det finns mängder med appar för detta på market. Eller var det något i den beskrivningen som inte var begripligt?

7. ocke

ocke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Och vet man inte vad market är så kan man lägga till dom telefonkontakterna på simkortet och sedan exportera från sim till google kontot... ;)

8. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367

MINA ENHETER

Du kan exportera telefonkontakterna och simkontakterna till en fil på sd kortet och sedan importera från sd kortet till googlekontakter allt i Desiren på någon minut.