Hur fungerar Telenor + Galaxy S?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Denny, 30 jun 2010.

1. Denny

Denny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Idag gick jag in på Tele2 och fixade en Galaxy S via abonnemang.

250kr (anslutningsavgift)
    200 + 39kr (telefon + abonnemang)

Innan jag köpte Galaxy S så har jag haft en Sony Ericsson W995 (betald kontant, buggat sig med kontaktlistor och annat) med Telenor. Jag har ett abonnemang som kostar 0kr månaden + samtalsavgifter och har fortfarande bindningstid. (Under-26)

Är det någon annan som har Samsung Galaxy S med Telenor? Någon annan Android-telefon kanske? Anledningen varför jag undrar är för att jag har Tele2 nu men jag har läst i trådar att folk har haft problem med 3g-anslutningen, om det fungerar bättre med Telenor så funderar jag på att köra mitt gamla abonnemang på nya telefonen istället. Tele2 är ju så snäll att sälja EJ OPERATÖRSLÅSTA Galaxy's! :teeth:

Om jag kör Telenor och struntar i att använda Tele2 så blir det som ett vanligt abonnemang i vilket fall som helst då Tele2's 39kr ersätter Telenor's 0kr i månaden.

Jag vill helst se att någon annan har det bra med Telenor för då kan jag fortsätta med dem och slipper djävlas med slutfakturor och portning av telefonnummer. :P

2. Novis

Novis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har SGS med telenor surfa bas, det har fungerat bra inget att anmärka. hr dock bara haft det i två veckor..

3. Denny

Denny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Låter positivt. Ska ta en funderare imorgon. :D

4. tigersaid

tigersaid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Gps funktionen har operatörerna inget att göra med. Välj vilken som kompis.

-----------------------------------------
    Sent from my Samsung Galaxy S with Android using Tapatalk app.

5. Denny

Denny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu har du nog läst fel eller svarat på fel tråd, det är 3g vi pratat om. ;)

6. Denny

Denny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ursäkta dubbelpost men här kommer uppdatering.

Nu har jag mitt Telenor SIM-kort i SGS'en, jag har även lagt till obegränsad Surf 1mbit/s för 69kr/mån. Direkt när jag startade upp telefonen så ser jag uppkopplingen hoppa mellan 3G och H vilket är underbart! Förut stod den fast på G (GPRS) med Tele2 och var sjukt slött, även då jag tvingar in den på Sweden 3G så hoppade den tillbaka till G inom kort.

När jag talade med supporten om att stänga av mitt Surf-tillägg till Tele2-abonnemanget så påpekade jag även strulet tillsammans med denna mobil och han i supporten har skickat ärendet vidare för att kolla upp problemet. Självklart nämnde jag inte Telenor-grejen utan gav en vit lögn om att lägga till tjänsten igen när de fått den att fungera. :teeth:

Nu verkar det fungera som det ska och jag är nöjd. Tack för svaret förut Novis, nu är jag tillbaka till Telenor och slipper strula med onödigheter. Behöver endast betala av telefonen hos Tele2 och skippa använda abonnemanget. :)

7. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Varför köper man en mobil på avbetalning och binder sig till en operatör i 24 månader när mobilen kostar tex 4946 inkl frakt på pixmania? Jag trodde syftet med att binda sig var att få något billigare?

Enligt tele2:s hemsida blir ju kostnaden om man binder sig:
    delbetalning: 200*24 kr
    telefon: 249 kr
    inträdesavgift: 99 kr
    upplägningsavgift: 150 kr
    frakt: 89 kr

Summa: 5387 kr

Tar man sommarkampanjen på kompis så "sparar" man iofs 294 kr eftersom det inte är någon månadsavgift året ut.

8. Denny

Denny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Att binda sig bör du oftast se som att du kan ta något på avbetalning med låg ränta snarare än att få det billigare. Vad jag sett så är det oftast när mobilerna funnits ett tag som man kan tjäna på abonnemang.

9. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Om man förbokade var det 1kr för telefonen, så 5384-248-294=4842

Men andra "fördelar" är att man inte behöver betala hela luren på en gång, och kostnaden för telefonen betalas på samma räkning som samtalskostnaderna.

10. Confused

Confused Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mycket dålig mottagning i Galaxy S (oavsett Telenor eller inte?)

Testade mitt Telenor mobilsurf 6 mbit/s simkort i min LG X110 netbook, med speedtest.net några gånger. Hastigheten ligger stadigt över 4 mbit/s.

Har även testat min Galaxy S flertalet gånger med appen speedtest.net. Hastigheten pendlar då mellan 1-2,2 mbit/s.

Har inte så mycket erfarenhet hur mycket sämre hastigheten generellt ska vara med mobiltelefon vs. dator, men det verkar mycket dåligt!