Hur funkar Betal apps när man har rootat?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Gothian, 17 aug 2010.

1. Gothian

Gothian Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Jag har nyligen rootat min Nexus One så jag får tillgång till betalapps.
    har även installerat market access och det verkar funka bra ( jag kan se betalappsen ) nu är min fråga. hur går ett köp till praktiskt med betalning och sånnt? dras det direkt från mobilsaldo ( om man har kontantkort ) eller kommer de som "ett samtal" på min räkning ( ifall jag har abonnemang ) eller hur funkar det?

Mvh Adam

2. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Hej!

Du registrerar ett kredit/kontokort hos google checkout första gången du försöker köpa nått, då blir processen mycket smidig och du köper appar med bara ett tryck :)

3. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

De godkänner betalning med VISA, MasterCard, AMEX etc. och applikationerna binds till ditt google-konto för framtida nedladdningar

4. Antion

Antion Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

så du menar att jag och min tjej tex med våra mobiler.. kan köpa en app.. sen tar båda del av den? ( om vi använder samma google-konto)

5. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har inte testat det själv, men troligen ja, sålänge ni använder samma konto tror Google att samma person äger båda telefonerna.

6. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Stämmer!

Jag har en HTC magic och en HTC Desire, och jag har rootat min magic, så när jag köper nått från market, så finns den i min lista på Desiren också. dock verkar det inte längre funka med att installera från början på min desire längre, utan det går bara att uppdatera betalapparna som redan finns där.

Nån som hittat en lösning på det?