5G med Moton var inte speciellt högre, 355/93, så det gjorde ju att man inte direkt kunde utesluta att Mi 10t har ett "kosmetiskt" fel. Men testen var utförda på olika dagar med olika mycket folk i stugbyn. (jag påpekade åxå att av "Speedtests" använda servrar borde ju se att det ÄR 5G när jag testar med den kosmetiska felaktiga Mi10 och att kosmetiken troligtvis inte kan sprida sig till dom (visar ALLTID LTE i ringen som visar vad man testar med Mi 10 och 5G med Mototestet) men inget vettigt svar från dom......dock vet inte heller jag om dom visar det mobilen skicka eller vilken "mast" det kör igenom,
Ringde första dagen och han hjälpte till men sa att han skulle skicka ärendet med allt vi talat om, bl.a. avstånd till mast, till "Teknikerna", fick detta svar:
Hej! Gällande er felanmälan 1-136951749835 Efter kontroll i nätet kan vi konstatera att vi inte har något fel med 5G täckningen. Däremot är denna inte lika vitt utspridd i dagsläget som 4G, så ni kan därför behöva röra er närmare masten för att få en fungerande 5G uppkoppling. Mvh
Tele2 Teknisk Kundsupport.
Det svaret via sms, som INTE går att svara på, tyckte jag tillförde nada.
Ringer jag nu så kan jag tro att det kommer upp nåt varnings meddelande om "besvärlig kund".
Dom erbjuder ångra och sen beställa ny, dock ingen BlackF rabatt, så det vill man ju inte.
Orkar nog inte bry mig mer så dom vinner väl, mot idiotin har man ingen chans..
Click to expand...