Fråga: Hur gör man?? Fd Iphoneanv. och filmuppspelning.

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Kannickie, 8 nov 2011.

1. Kannickie

Kannickie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu gått från Iphone 4 till HTC Sensation och har ett litet problem...

På min Iphone förde jag lätt över filmer från datorn via USB till telefonen via iTunes till telefonens VLC-player, men hur gör jag med Sensationen???

Jag testade att bara lägga över via HTC Sync, men har ingen aning om vart filmerna tog vägen! Musiken la sig i musikmappen på mediaspelaren, men filmerna hittar jag inte... Är det inte meningen att de ska lägga sig i mediaspelaren automatiskt? Eftersom det inte går att välja...

Är det någon som kan hjälpa mig med hur jag ska göra?

Dessutom så står det att jag inte kan kolla minneskortet för att jag tydligen använder telefonen som USB-minne när jag kopplar upp telen mot datorn, vad gör jag för fel?!

Tacksam för hjälp :)

2. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Hmm, jag brukar använda filhanteraren i datorn och flytta över filer, då har jag full koll på var dom hamnar. När du har monterat minneskortet i datorn (dvs när det används som USB-minne) så kommer du inte åt filerna från luren, men däremot ska du komma åt det från datorns filhanterare.

3. inact_044

inact_044 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Skaffa Dropbox, då slipper du sladdar och kan lägga in en video,filer,bilder du tagit även om du är långt ifrån din dator.

4. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Dropbox är ju super-långsamt, inte kul om man ska skicka över film.

Plugga i USB kabeln i datorn, välj sen anslut USB masslagring i telefonen. Klart! Nu bör luren dyka upp som en eller två enheter i datorn(detta gäller windows)

5. Sir Mix Alot

Sir Mix Alot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC ONE M9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC ONE M9
    Utöver själva handhavandet vid filöverföring skulle jag även rekomendera att du installerar en lämplig videouppspelare på din Sensation. Förslagsvis Diceplayer.