Hur gör man för att installera ALLA appar på sd kortet?

Diskussion i 'ZTE' startad av sommar, 9 jun 2011.

1. sommar

sommar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu när lighten är rootad och underbar att använda läggs det in apparar på löpande band.
    Efter ett tag kommer man att komma till det oundvikliga att minnet kommer att bli fullt.

Går det att installera eller tvinga över alla appar på minneskortet?

I så fall hur gör man?
    Tänk på att jag är totalt grön på detta så svara gärna pedagogiskt :)

Last edited: 9 jun 2011
  2. GuruX

GuruX Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

För att köra alla appar från sd, även de som inte stödjer det native använder du darktremors a2sd. Om du söker lite hittar du massor med info.

3. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Om du kör CM7 så kan du ställa in så att alla appar installeras på SD kortet. Jag rekommenderar även min modifierade partitionslayout som ger 116mb extra på datapartitionen.

4. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Helt rätt... man kommer väldigt långt med förändrad partitionslayout och den inbyggda funktionen i CM7 (eller liknande).

Alla är ju givetvis olika, men jag har aldrig riktigt känt behovet att pilla med ext-partitioner på sd-kortet. Sitter nu med 100mb ledigt internt, och har då ändå en ganska diger lista på installerade program, däribland Sygic som liksom ganska många navigeringsprogram tar sjukt mycket plats. Har också en alternativ text-to-speach lösning (Ivona) som av någon anledning vägrar lägga språkfilerna på SD (26mb till)

Följdfråga där till Kallt_Kaffe:

Finns det något sätt att ordna en uppdatering av partitionslayouten (jag kör med den första "modden" du släppte) utan att behöva ta klivet tillbaka till 2.2?
    Typ att bygga en uppdatering i stil med den officiella 2.2 som man kör in via pc'n, men med CM7 istället?

5. sommar

sommar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kör med senaste CM7 av Kallt Kaffe. Har bockat i tillåt flytt av applikationer och sedan extern lagring.
    Installeras mina appar på minmeskortet då?
    Har jag den förbättrade installations partitionen?

Är som sagt rookie på detta.

6. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Visst går det men det är lite jobbigt att göra en ny varje gång jag bygger om CM7. Det enklast är att du gör en backup från Clockwork, partitionerar om (installerar 2.2 med andra ord), installerar Clockwork recovery och sedan återställer din backup.

I teorin så skulle du kunna ta boot.img och system.img från din clockwork backup och flasha på istället för 2.2 filerna. Jag har gjort så ett par gånger med Light Roast men då tog jag boot.img från installations-zip:en och system.img från clockwork backupen. Jag kan dock inte ge några garantier på att det funkar för dig. VIKTIGT är dock att INTE ta med recovery.img från backupen eftersom det blir problem om du flashar clockwork samtidigt då det sista moment i flashningen där den återställer ditt IMEI m.m. förutsätter en original recovery partition.

OBS! Ovanstående är definitivt överkurs och görs på egen risk (iofs görs allt på egen risk men det filer jag lägger ut brukar jag iaf ha testat på min egen platta först).

7. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Ähhh... nej så krävande hade jag aldrig tänkt vara. Tänkte mest att det kunde vara smidigt med en CM7 byggd på det sättet som man sedan kunde fortsätta uppgradera ovanpå. Men det var mest en fundering i allmänhet.

Nåja, ska se om jag får till:
    istället.

Har gittills suttit och petat in grejjor i zip-filen innan flash för att fylla upp /system lite men det känns inte helt vattentätt, då det verkar som att market ibland "glömmer" att man har grejjor man flyttat installerade.

Tack för snabbt svar!