Hur gör man för att visa Youtube klipp i helskärm?

Diskussion i 'Allmänt' startad av thorwaldpe, 8 december 2010.

1. thorwaldpe

thorwaldpe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Står själv i faggorna att införskaffa en Androidmobil, eventuellt Samsung Galaxy i9000. Jag blir dock tveksam till mitt val, eftersom jag har fått höra av en av mina kamrater, vars syster har en HTC Desire med Android 2.1 att telefonen inte kan visa ett inbäddat videoklipp i helskärmsläge.

Detta fungerar på Iphone 3G enligt min kamrat. Jag har noga läst igenom testen på Swedroids webbplats, men inte hittat någon information om detta.

Med förhoppning att någon av er kan ge svar på denna fråga, som jag skrivit i bland övergripande frågorna för Androidmobiler, eftersom inte har någon egen Androidmobil som jag kan kolla funktionen på.

Tacksam för svar.

Thorwald Persson

2. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Senaste versionen av youtube-appen är riktigt smidig. Håller man telefonen vertikalt ser man ett litet fönster där videon spelas och under kan man bläddra mellan kommentarer/info/liknande videoklipp. Vänder man telefonen till horisontellt läge fortsätter videon spelas men går upp i helskärm. Till och med Steve Jobs borde gilla den funktionen.

3. softarn

softarn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Vad menar du med inbäddat videoklipp? Om du menar youtube så kan du starta youtube appen som ovanstående skrev. http://www.youtube.com/watch?v=B-Yt-Q89tDs

4. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Den har inge problem med att visa youtube i helskärm. Din kompis och hans syster skulle nog sätta sig när och ha en liten kurs/genomgång av hur Android fungerar.

Är klippet inbäddat i tex en artikel här på swedroid och du klickar igång klippet så börjar den spela upp det i Web fönstret som flash och så som det skulle gjort på en dator.
    Klickar du nu på själva klippet medans det spelas så öppnas det med youtube appen och du får helskärm.

5. thorwaldpe

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack för svaret med inbäddat videoklipp menar jag ett videoklipp som ligger på en annan sida lik videoklippen på Swedroid, men du gav mig det svaret jag efterfrågade.

//Thorwald

6. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    då ska det ju också tilläggas att om du ska kunna spela videoklipp direkt på saiten så måste du köpa en telefon som har flash 10.1 eller komer få tillgång till det.

7. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Tilläggas skall väl också att du vid val av telefon borde se till ett par andra saker än huruvida telefonen kan, eller inte kan, spela upp ett Youtube-klipp i helskärm.

8. thorwaldpe

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack för svaret.
    Du har helt rätt. Mitt största användning blir väl att söka information och skicka e-post via Gmail. Därför vore det bra att känna till om bifogad bilder visas i meddelandet eller de måste öppnas separat. Det kunde också vara att veta om Androidmobiler stödjer *.pdf-filer. Jag menar om man öppna och läsa filerna.

//Thorwald Persson

9. thorwaldpe

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack för svaret. Det är en liten gordisk knut med Adobe Flash player. Det måste finnas andra plugin eller appar som löser detta vad gäller videoklipp och animationer så det inte behöver så hårdvaru- eller "adobestyrt"

//Thorwald Persson

10. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Bilder som kommer med mail visas direkt i meddelandet och du kan välja att spara bilden till telefon minnet.
    Och du kan läsa pdf filer.

Ta en sväng på google eller swedroid och sök på sånt du är osäker på om Android klarar. Alternativt youtube så får du se på film hur Android fungerar, alt gå tex till HTC sida så finns det info även där.

11. thorwaldpe

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack för svaret. Jag har även vidarebefordrat denna information till min kamrat och tipsat om Swedroid. Själv avvaktar jag till nästa år med ny mobil till Pepparkakor (Gingerbread) 2.3 finns installerat, men det blir troligtvis en Samsung Galaxy S i9000.

Thorwald

12. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Galaxy S är en riktigt trevlig telefon, morsan har en och blir nästan lite sugen på att byta ut min Desire mot nått liknande, och nu kommer ju Nexus S, kanske dags att ta klivet att byta till samsung :D