Hur gör man textikoner på lättast vis?

Discussion in 'Teman och grafik' started by Megadroid, Feb 16, 2012.

1. Megadroid

Megadroid Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej, jag är väldigt stor nybörjare på det här, det ser ni kanske också eftersom detta är mitt första inlägg (och även första tråd). Nåja, till saken. Det finns ju en massa fina textikoner, men om jag t.ex. har Caviar dreams i minimalistic text som klocka så är det ju inte så fint om jag har en annan font på mina textikoner, därav frågan: hur gör man lättast egna textikoner om man har ett typsnitt redan men inte har photoshop? Finns det något annat sätt att göra dem, något program som enbart är till för det eller ännu enklare, någon app som man kan göra det i? Ni verkar ju väldigt smarta, hoppas någon har nån bra lösning :):) Tack på förhand!

//MD

2. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Megadroid likes this.
  3. Megadroid

MINA ENHETER

Tack så mycket, hade denna ett tag innan men då kunde man inte lägga in nya font har jag för mig, bra att man kan det nu! Tack igen, ha det bra!

//MD

4. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jaha aha men bara lägg dem på sd kortet som programmet hänvisar till så löser det nog sig :)

Bara fråga om det krånglar!

5. Megadroid

MINA ENHETER

Så, då var vi framme vid nästa problem... Ikonerna blir ju hur små som helst, och med tanke på att man har en 3.2 tums skärm att leka med blir det ju inte direkt bättre. Sedan ligger ju PPI:n bara på 180, jämfört med t.ex. nexusen på 316. Med andra ord, även när jag maxar ikonernas storlek så blir de mindre än vanliga textikoner :( Sedan fick jag en snille blixt och tänkte att man kan ju ha ikonen i t.ex . Minimalistic text eller Desktop vizualizR men då kan man inte välja Launcher actions som aktivitet, man kan endast välja Aktiviteter (appar) eller Genvägar. Det är här vi är just nu (eller jag iaf ;) ), frågan är alltså om man kan skapa en "genväg" som är Launcher actions (däribland appdrawern)? Hoppas du kan svaret på frågan, tack på förhand!

//MD