Hur gör ni när ni laddar ner grejjor i telefonen?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av gosa, 27 aug 2010.

1. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Hej Alla!

Har suttit en stund nu och försökt mig pa diverse former av nedladdningar via dels min "inbyggda" browser, men ocksa med hjälp av Dolphin Browser. Detta har jag förskökt göra fran olika typer av filservrar, som ex. vis. rapidshare.

Mitt problem är att det oftast enbart blir en 20-30kb fil (rapidshare), eller att räkneverken (hotfile) och captcha-systemen (minns inte vilken server det handlade om) inte riktigt vill lira med de browsers jag har. En av de dl´s jag gjorde via standardläsaren avbröts mitt i... etc... etc...

Saa... hur gör ni? Är det saa enkelt att ni inte ens använder era telefoner att ladda ner prylar, eller är det jag som inte fattar hur jag ska faa till det?

Har ocksaa testat Opera Mini, men copy/paste funkktionen där driver mig till vansinne...

Hjälp, naagon?

(sorry för mitt spraak - sitter med spanskt tangentbord)

2. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    218

MINA ENHETER

Vad är det som du vill ladda ned? Är det .apk-filer till mobilen, bilder eller andra filer som du vill ha i din mobil eller är det filer som du egentligen vill ha till din dator?

Jag känner inte riktigt igen ditt problem, men det beror kanske på att jag inte försökt ladda ned samma typ av filer till min mobil?

Om jag skulle vilja ladda hem filer som jag vill ha på min dator skulle jag inte ladda ned dem till mobilen först, i stället skulle jag köra tethering med mobilen så att den fungerar som datorns internetkoppling och sedan tanka filen direkt till datorn.

m v h Henrik

3. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Har testat lite olika grejjor, men mest är det rar el zip-arkiv, naagra av dem lite större. Det började med att naagra ur mitt rese-sällskap fraan semestern klagade över att de inte lyckades ladda ner ett zip-arkiv med foton fraan resan (86mb, rapidshare). Jag gick in fraan nallen (är inte hemma just nu) för att se om det var dem (skit bakom spakarna) det var fel pa eller om naat hänt med min upload.

När det inte funkade började jag testa random prylar (musik & dyl) för att se om det är olika överallt... och faar inte riktigt till det naagonstans.

4. djstoffe

djstoffe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Det måste finnas ett program i luren som kan öppna den typen av filer innan du tillåts ladda hem dem. Ett tips är att du laddar hem Astro från market. Under preferences kan du bocka i att den ska godta alla filtyper, sen ska det funka fint.

5. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Men om webbläsaren (standardläsaren i desire) poppar upp en ruta som säger "du försöker ladda ner en fil som inte kan öppnas blabla... vill du fortsätta?"
    - Borde det inte betyda att det ska gå även i Dolphin då? Eller lirar dessa (standardläsaren & dolphin) efter olika regler i os-et?

6. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Ok... installerade Astro, kan ju inte säga att det hjälpte.
    Rapidshare ger mig via Dolphin (rar-fil) fortfarande en fil som är strax under 50kb istf de 86mb jag skulle ha. Standardläsaren avbryter halvvägs in...