Fråga: Hur installera JKaymod på stockrom XXLPQ?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Matin-T-92, 19 aug 2012.

1. Matin-T-92

Matin-T-92 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Undrar hur man kan gå tillväga för att installera JKaymod på min SGS2 ?version: (har 3)
    PDA: 19100XXLPQ
    PHONE: 19100NELP2
    CSC: 19100HTSLP3

och en fråga kring detta hur viktigt är det att firmware numret, (LPQ) att det stämmer när man ska ladda hem en kernel eller ROM, eller måste allting jag installera på mobilen avsett för XXLPQ-versionen som jag har i mobilen just nu?
    Eller kan det funka om jag försöker nergradera min firmware version först innan ja installera JkayMod elr?

En vidare fråga är ex. skulle jag kunna installera Speedmod, SiYah kernels på min mobil med nuvarande version? Jag hittar nämligen ingen info om vilka versioner som kerneln är avsedd för. Det samma gäller fast med ROM:en CM9+om jag installerar den måste ja installera modem också? Eller funkar saker och ting som det ska iallafall, ringa, sms:a, surfa etc.

Skriv gärna ngn rekommendation hur jag annars ska gå tillväga för att kunna låsa upp customize-inställningar så vore det riktigt schysst :P

Tackar på förhand/ Martin

2. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Din ROM-version måste överensstämma med någon av de som står här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1667846
    När du vill installera är det bara att ladda ner .zipen och flasha som ett vanligt ROM.

För att kunna ändra inställningar måste du köpa appen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1674269

När du installerar kernels behöver du inte bry dig om versionsnumret på ditt ROM så mycket. Det viktiga är att du har en ICS-kernel om du har ett ICS-rom. En GB-kernel om du har ett GB-rom. Att du har en samsung-kernel om du har ett rom baserad på samsungs firmware, osv.

Siyah har kernels anpassade för samsung-roms, b.la XXLPQ.

Om du installerar CM9 behöver du inte installera modem också. Det är klart att användas direkt.