Ja, när man är inloggad på play.google.com på datorn så kan man installera appar därifrån. Man klickar på länken "Mina-android-appar". Då får man den här jättelånga listan med alla appar som man någonsin har installerat.
Hur fungerar den här kopplingen mellan Google Play Store på datorn och Play Store i mobilen? Hur vet den var appen ska installeras? Och skickas den över mobilnätet eller fungerar det även över WiFi? För att det tar lång tid att få appen till telefonen. Jag klickade nu på att installera Aldiko Book Reader från datorn och har nu väntat i 15 minuter och den har ännu inte dykt upp på telefonen. Det är som om apparna tar taxi till telefonen eller går till fots. Det tar onödigt lång tid...
Men nu har jag sett att det finns en motsvarande länk när man är inne på Play Store på mobilen. Det finns en lista som heter INSTALLED och en som heter ALL. När jag öppnade dessa listor för visning så dök också Aldiko appen upp för installation...
Hehe, ja jag har också skrivit en lista på alla appar jag hade, men det är jobbigt att skriva in alla namnen och söka fram dem i Play Store. Nu vet jag en enklare metod!
Men finns det inget centralt ställe där man kan ladda ner APK filerna direkt till datorn? Därifrån skulle det vara mycket enklare och snabbare att installera alla appar.
Click to expand...