Hur invecklad är en Hero??

Diskussion i 'Hero' startad av Pegaso, 16 dec 2009.

1. Pegaso

Pegaso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena!
    Suttit här och läst lite till och från en tid och nu blivit ganska sugen på en Hero. Det jag funderar på är om telefonen är FÖR avancerad för mig. Många frågor och svar i diverse trådar här där jag kommer på mig själv att se ut som ett frågetecken :confused::confused:

Förstått att det finns många bra appar, bra telefon för mail, surf m.m. och det är väl vad jag är ute efter, men jag vill ju inte ha nåt som jag inte behärskar.
    Så, hur pass invecklad är telefonen?
    Hur mycket måste man kunna själv för att kunna utnyttja den?
    Eller är alla "konstiga" frågor/svar/lösningar här överkurs?

:o:o

MVH
    Oskar

2. Gustaf87

Gustaf87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Den behöver verkligen inte vara så pass invecklad, beror helt på hur mycket man vill göra själv. Finns inte några gränser i princip, hehe. Du bestämmer själv hur mycket du vill göra med den.

Årets Pryl 2009 läste jag i Tidningen M3 senaste nummer

3. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Du behöver inte oroa dig. Vill du bara använda den till surf och mail så är den väldigt lättanvänd och intuitiv. Det mesta funkar som man förväntar sig och skulle du undra nått så är det bara att fråga här.

Om du inte alltid förstår frågor och instruktioner här så tror jag det helt enkelt beror på att du inte själv och knappar på en egen Hjälte. Allteftersom du använder telefonen så upptäcker du nya funktioner så det är lätt att man sitter och pillar på den varenda ledig stund man har.

Många frågor här kan nog klassas som lite överkurs men det är ju det som är så bra med det här forumet. Oavsett om man behöver hjälp med något enkelt eller superkomplicerat så får man oftast bra och snabba svar här.

4. streambrook

streambrook Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC12+
    En av fördelarna är att Hero har Sense™ installerat vilket göra att många basic funktioner är snygga och lätta att använda med en gång... jag kör vanliga orginal rom och jag är helt nöjd, tex med HTC extra widgets.....(min åsikt är att de flesta av HTCs widgets är de bästa som går att få, tex deras aktie widget)

:)

5. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

inget svårt alls, du behöver aldrig koppla den till en dator om du inte vill. alltså den är enkelt att använda

6. Pegaso

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter kanon, både ang. telefonen och möjligheterna till hjälp.

Fick nyss ett tips på ett annat forum att vänta på Bravo istället. Är det värt det??:confused:

7. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Problemet med Bravo, 'Dragon' m.fl. är att det finns noll besked om när dessa kommer... men visst verkar dom kommande telefonerna vara trevliga med stora skärmar och snabba processorer... Jag hade dock aldrig klarat av att vänta - väntade länge nog innan jag köpte min Hero och det var av rent företags/bokföringsmässiga skäl, hehe, inget annat...

Men att köpa Hero idag eller en Bravo om 3-4 månader? Jag hade aldrig kunnat hålla mig - och kommer på något djäkla vänster ändå uppgradera om möjligheten kommer framåt våren/sommaren... ;D

Edit: Hero ligger nog väääldigt trevligt till i pris efter julhelgen... 3995:- lär nog vara troligt... Bravo kommer ligga en bra bit upp i pris precis när den kommer, minst 5.500:-...

Last edited: 16 dec 2009
  8. e2zippo

e2zippo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nja, bravo kommer ha mera kraft, (snapdragon 1ghz cpu) AMOLED skärm osv. Men för mig var nyheterna för få för att jag skulle orka vänta, dessutom kommer den med stor sannolikhet bli dyrare. Den är inte ens tänk som heros uppföljare, det ska väl vara Legend om jag inte förstått fel?

9. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Visst kan man vänta på häftigare hårdvara men problemet är att det alltid kommer att vara nyare bättre hårdvara på väg om man bara väntar lite till.

Behöver du en telefon nu så är Heron ett bra val men har du inte bråttom så kan du alltid avvakta lite och se vad som dyker upp nästa år.

10. Pegaso

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gaahh!
    Jag vill nog ha lite bråttom just nu, fast egentligen har jag ju inte det...
    Får sova på saken.

11. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Nej, Bravo är som du säger ett snäpp upp (minst). Legend kan man väl kalla Hero II - liknande design med 'haka', 3.2" skärm o.s.v...

Frågan är dock om Bravo är 'Dragon' - läste specat nånstans om 4" skärm för den (och 3.7" för Bravo)... Jag kan inte påstå att det hade varit avgörande för mig dock, 3.7" AMOLED låter sjukt i sig själv, hehe... :D

12. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

instämmer, jag orkde inte vänta till feb/mars på X10 jag vill ha stor skärm med , men en Liquid blev det för min del priset är Rätt, och prestandan hög, skärmen helt OK, har en Aspire One och den gillar jag , även en vän köpte en ny Acer dator som är NICEE , så lär Acer vara framtiden om de håller sig snälla
    De var super snabba , gick med OHA i våras 6 månader senare var Liquid ute med GEN2 hårdvara! och halva priset jämför med SE

13. Pegaso

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jahopp... vänta gick ju inte. Det blev en hjälte. Så snart kommer väl frågorna då...:o
    Men den verkar ju fungera att skriva inlägg med iaf.

14. freddus

freddus Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

Tack, med lite tur så kommer jag också skaffa en hjälte strax efter jul (ska ta kontakt med min konsumentvägledare på måndag och se om jag har rätt att häva mitt nuvarande köp).

Så jag förväntar mig att du ställer alla frågorna så att jag sen kan snappa upp svaren på dem ;)

15. Pegaso

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Absolut :)

16. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag ersatte ju min AspireOne med en Hero - en 'minibärbar' är ju ändå inte 'mer' bärbar än en 'vanlig' bärbar, så sålde min AspireOne rätt direkt efter jag gått Hero'n... Saknar den inte alls...

Ja det är f*n imponerande... Och bra att någon sätter sån prispress på konkurrenterna...

17. freddus

freddus Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

Har väl egentligen inte så mycket att göra med hur invecklad en hjälte är men jag kör ändå:

Tror ni att den här kommer sjunka i pris under mellandagsrean? Såg något inlägg här tidigare i tråden som trodde på en prissänkning.

Och hur smidig är den som mediaspelare?
    Är det lätt att föra över bilder, musik och filmer från datorn?
    Och vad ska man använda för program för att konvertera till format den klarar?

18. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Kanske inte just under mellandagsrean och i så fall marginellt...

Hur enkelt som helst. Pluggar man den i datorn och väljer att montera SD-kortet i telefonen så dyker kortet upp som en USB-sticka, typ, och sen är det bara att kopiera över vad du nu vill ha på den... Nu vet jag inte formaten som mediaspelaren klarar men MP3 vet jag ju, hehe... Vad gäller film så är det samma inställningar/format som till Iphone/Ipod/PSP.