Hur kan man återställa Legend recovery?

Diskussion i 'Legend' startad av gualm, 11 dec 2010.

1. gualm

gualm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    598
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Installerade clockwork mod recovery av misstag. Undrar om det går att få tillbaks original recovery ifall mobilen skulle behöva lämnas in för lagning?
    Skulle man eventuellt kunna köra en soft root på en annan Legend och sedan backa upp den i Titanium Backup för att sist överföra en kopia av backupen till min lur? Finns det enklare sätt?

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

2. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Original ruu tror jag är enda sättet ?

Sent from my HTC Hero HD4 using Tapatalk

3. gualm

Mottagna gillanden:
    598
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Vad surt! Skulle bara varit lugn. Köpte den för 10 dagar sedan. Hade programvaran för att kunnat roota den permanent men istället muppade jag mig med z4root och vid en temporär root så installerade jag clockwork mod recovery. Jag kan inte koppla den till datorn i adb och eftersom jag nu är i FroYo kan jag inte heller roota den.
    Kan jag på något sätt få adb att fungera eller är detta helt kopplat till recovery?
    Som tur är buggar den inte. Det enda är att jag inte når adb. Skulle jag behöva lämna in den så är jag körd, dom kommer aldrig att ta det på garanti =/

4. jmkhenka

jmkhenka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

lugn i backen nu.

Om du har rootat den så måste du un-roota med en vanlig RUU. Dock finns det inga permanenta recoveries för legend så det enda du behöver göra för att ta bort clockwork är att radera update.zip på SD kortet.

Vad som händer är att clockwork lägger en zip på SD kortet som telefonen automatiskt kör vid recovery. Till skillad från andra telefoner går det inte att flasha en custom recovery (som är en nackdel om du är inne för att roota).

ska du slänga in den på lagning skicka inte med SD kortet helt sonika.

--

Har du igång usb felsökning när du kopplar telefonen till datorn? utan detta fungerar inte ADB.

ADB fungerar på alla telefoner om man har felsökning igång, dock har du inte su (superuser/root) såvida du inte har flashat en rootad rom.

Last edited: 12 dec 2010
  5. gualm

Mottagna gillanden:
    598
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    ADB försvann i samband med att HTC recoveryn raderades vid installation av clockwork. Jag har USB debuggin på men datorn hittar inget ADB. Jag fick su genom att köra temporary root med z4root.
    Det här med att återställa med ett RUU, får ni tillbaka den till mjukvaran som det var när ni köpte mobilen?

6. jmkhenka

jmkhenka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Om du kör in stock-ruu (2.1 eller 2.2) så kommer allt bli orginal, dvs program och så vidare. Vet dock inte hur det blir med "rooten", man måste nog innan man flashar en orginal ruu omvända rootningen enligt guiden modaco gjort. Personligen kör jag bara in en stock WWE 1.31 ruu och sen verkade allt vara okej igen, nu kör jag iofs CM 6.1.

RUU är bara ett namn för en installer, en signerad sådan är alltså en som HTC släpt och fungerar bara på telefoner den är avsedd för.

7. gualm

Mottagna gillanden:
    598
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Menar du att det är så enkelt som att man skulle kunna köra in en stock RUU för 2.1 om man är på 2.2 så är allt ordnat?
    Skulle du kunna köra en RUU från CM 6.1 och bli helt återställd?