Hur kan man få ut apk-filen till en app från telefonen?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Bo_B, 12 mar 2014.

1. Bo_B

Bo_B Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag har en app (MyTracks) som har uppdaterats till version 2.0.6 på min nya telefon (S4Mini) när jag startade upp den (efter att jag synkat mot mitt Google-konto). Då försvann vissa funktioner som jag använder.
    Efter lite sökande kunde jag hitta och ladda ned en apk-fil för versionen innan (2.0.5) så att jag kunde installera den i stället. Då blev det bättre.

På min gamla har jag version 1.1.16 och den är mycket bättre så jag vill få den till min nya telefon också. Men jag hittar ingen apk-fil att ladda ner nånstans.
    Men däremot har jag ju min gamla Galaxy S2 kvar med denna version, så nu undrar jag hur jag skall göra för att få tag på den apk-fil som finns nånstans inne i den gamla luren?
    Kan man ta en backup via Kies eller hur gör man?

2. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    9 077
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Installera Mybackup
    Ta en backup på appen.
    kopiera över den till nya luren och installera apk:n. (Tror inte du behöver appen Mybackup för det).

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rerware.android.MyBackup&hl=sv

3. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    9 077
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
  4. Bo_B

Bo_B Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag läste recensionerna för My Backup och det går tydligen att ta backup men inte att göra restore utan att betala för det....
    Får titta på de andra alternativen. Jag behöver ju ingen backupfunktion för jag synkar med mitt googlekonto och det gick ju bra att få tillbaka när jag bytte telefon. Problemet var bara att den MyTracks som blev installerad snabbuppdaterade sig automatiskt till 2.0.6 innan jag hunnit använda den...

5. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    988
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Den automatiska backupen är bara att den installerar om alla appar från google play, så man får ju då alltid den senaste versionen.

Du kan testa med es file explorer.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.estrongs.android.pop&hl=en

I den så tryck på meny, tools, app manager, långtryck på appen, välj backup. Sen finns appen på internminnet i mappen backups/apps/.

Sen för över den till nya telefonen. Sen gå till inställningar, säkerhet och kryssa i okända källor.

Sen i es file explorer så letar du upp filen och trycker på den för att installera.

6. Bo_B

Bo_B Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag provade en app som heter App Backup & Restore och den skapade en fil på SD-kortet som heter My Tracks-com.google.android.maps.mytracks-39-v1.1.16.apk

Ganska långt namn egentligen, men i alla fall en apk-fil. Skall prova med den på min S4Mini efter att jag backat av det jag spelat in med version 2.0.5.

BTW så var jag ute på en 8 km vandring idag med den nya telefonen och version 2.0.5 i drift. Det var något otroligt vad dåligt den trackade, hoppade fram och tillbaka i sick-sack när jag gick rakt fram. Resultatet är att en vanding på c:a 8 km visas upp som om den varit nästan 13 km!!!!
    Jag bara MÅSTE få in den gamla versionen!

PS: Jag har ES File explorer på min ASUS tablett så jag kan kolla ditt förslag där! :)

EFTER TEST
    Jaha, det var ju enkelt gjort när man har en ES File Explorer installerad.
    Jag gjorde som du sa och fick MyTracks vers 2.0.2 som apk-fil. :)

Installerade ES File Explorer på läsplattan förra året för att kunna nå min NAS från Android med vanliga filkommandon. Har aldrig gjort detta på mina telefoner, dock.

Last edited: 12 mar 2014