Hur kan man ringa billigt i Spanien?

Diskussion i 'Allmänt' startad av MrM3, 21 mar 2012.

1. MrM3

MrM3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ska ner till Spanien i påsk och då med ny sk smartphone, Xperia S, och undrar nu lite hur man gör för att undvika alla dessa svindyra telefonräkningar man läst om när datakostnaden springer iväg. Hoppat på 3-tåget med 3 total och kikar på deras hemsida för priser utland och det 4kr min att ringa i Spanien och till Sverige och 1.21 kr att skicka sms. Suck... Kommer ha upplåst telefon och undrar om man skulle satsa på att köpa ett lokalt simkort där? Vad tror ni om det? Vill ju fortfarande kunna använda telefonen och kolla mejl o allt sånt men ja, lite orolig blir man ju, så alla tips på hur man ska göra för att hålla räkningarna nere uppskattas.

Edit: Glömde säga att hotellet kommer ha gratis wifi, exakt hur bra den är vet jag inte. Men innebär inte det att man då borde kunna ringa gratis, skicka sms gratis etc eller? Ska man ha några speciella inställningar då? Kommer för övrigt vara i Barcelona me kanske jag skulle säga, lär väl finnas en del wifi hot spots där också får man hoppas.

Last edited: 21 mar 2012
  2. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Finns billiga simkort där man kan ringa med :)

3. Citruz

Citruz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gratis datauppkoppling != gratis telefoni
    Om man nu inte kör Skype eller Viber och allt vad apparna heter, vilket antagligen är det lättaste sättet om du vill prata med folk i Sverige. Annars är det nog lättast och billigast att köpa en lokalt SIM-kort med surf och telefoni, brukar finnas ett antal olika alternativ som är som fungerar som kontantkort.