Fråga: Hur klarar jag av att roota min enhet?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av norpan08, 19 okt 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. norpan08

norpan08 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kan någon förklara vad jag gör för fet nät jag ska rotan min samsung ss 2</ har först ovh fämst aanvänt root exlorer sen använder jag titanium backup min telle förden får bara fanmölälan men fattar inget:////

Norpan907

Last edited: 19 okt 2011
  2. lejonel

lejonel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    721

MINA ENHETER

Testa att vrida mobilen 25c nordväst sett från USB-kabeln. Det brukar lösa det mesta!

Eller så ger du lite mer bakgrundsfakta så vi slipper gissa oss till var du gör fel...

4305ms och Droid76 gillar detta.
  3. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Lätt att veta vart det blir fel när man inte ens kan förklara hur man har gått tillväga

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Droid76 gillar detta.
  4. drinside

drinside Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S2
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A 9,7
    Är du full eller? Det var några av de värsta felstavningarna jag någonsin sett.

Börja med att förklara VARFÖR du vill ha root åtkomst? Är det bara för att alla snackar om det, eller vet du faktiskt vad det innebär och vad det öppnar för möjligheter?

Om du vet vad det är och bara helt enkelt misslyckats med processen så beskriv från början, på begriplig svenska, vad du har gjort och vad det är för fel som uppstår så finns det säkert någon här som kan hjälpa dig. Men ett tips från coachen är att hålla en trevlig ton, ingen kommer vilja hjälpa dig oavsett hur lätt det är om du bara har ett enda inlägg i forumet och det kan man knappt begripa utöver alla barnförbjudna ord. ;)

5. drinside

drinside Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S2
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A 9,7
    1: Sorry om det blev lite offensive.
    2: Hans inlägg är redigerat, men om du trycker quote på det så får du fram ett par rader till med konstiga uttryck där det är ytterst oklart om han förstått vad root är bra för. Jag menar bara på att man ska kanske inte ge sig in på okänd mark utan att först veta vad det är och varför folk väljer att göra det. Det är ju trots allt så att garantin går upp i rök och har man ingen kolla alls på vad man gör så är en brickad lur inte långt borta. Är du med på varför jag ville bromsa upp honom lite och få honom att tänka efter varför han ska roota?

Han har trots allt bara ett enda inlägg här på forumet, vilket troligen innebär att han inte är helt inne på vad det betyder med root. Vore synd att förstöra en så fin grej som en SGS2 bara för att man har bråttom till något man inte vet vad det är.

6. Pylver

Pylver Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

norpan08 gillar detta.
  7. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Haha, trevlig start på dagen.
    Det finns en massa guider om hur man gör, börja med att läsa dem. Dock är de inte på samma språk som du skriver på. Det finns på Engelska och/eller Svenska.

Tycker inte att man kan skylla på dislexi... det finns ju rättstavningsprogram inbyggt i de flesta webbläsare. Man måste ju kunna göra sig förstådd på internet.

8. Bazile

Bazile Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

gaah, det finns ju 481 likadana trådar med samma frågor.. Varför LÄSER man inte lite istället :)

Droid76 gillar detta.
  9. norpan08

norpan08 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

*SVORDOMAR SVORDOMAR* och råkade skicka innan jag äns hade skrivit det andra för när jag rotade min med root explorer så rotar den men sen när jag ska använda titanium backup så säger backupen "fel tyvär kunde jag inte rootpriviledier. detta program kommer * INTE* att fungera! kontrolera så att din rom är rootad och includerar Busybox, och försök igen. vad bahöver jag göra för att det ska funka. och vad ska jag med en rootad telefon till?

Last edited: 20 okt 2011
  10. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 295
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  11. Droid76

Droid76 Guest

Kan ni tillåta rubriker som är utan ämnesrelevans, otrevlig skrivna och består av svordomar? o_O

Inte så konstigt att medlemmen får ilskna och otrevliga svar. ;)

Radera ämnet istället och ge medlemmen som skrev inlägget en varning för dåligt uppträdande :teeth:

12. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Alltså kan inte någon kompetent människa slänga ihop en noobproof guide på hur man rootar/ installerar en custom rom och så kan väll - snälla söta fina - admin, klistra den tråden högst upp.

F.ö. bör liknande trådar låsas och glömmas snarast. Skicka pm och hänvisa till någon annan av de.. fyrahundrasjuttitre trådarna som postades dagen innan istället-.-

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.