Hur köpa spel på grabbens mobil?

Diskussion i 'Google Play' startad av miloudot, 25 jul 2024.

1. miloudot

miloudot Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Jag försöker köpa Hot wheels åt grabben på hans Google konto som är för barn och har setat hela jävla förmiddagen med att försöka få det att funka - "familjeadministratören kan inte slutföra köpet åt dig" står det när jag försöker köpa.

Jag har googlat och gjort enligt all info jag har hittat, dvs hävt begränsningar i Family Link, godkänt app-köp i Family Link och lagt till betalningsmetod i familjekontot och godkänt allt men det funkar inte.

Någon som vet något?

2. pacc

pacc Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    410
    Funkar family library för spelet så kan du bara köpa det själv

Kristy gillar detta.
  3. miloudot

Mottagna gillanden:
    223
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Aha! Har hittat Family library nu. Hur vet jag vad som funkar för Family library och inte då?

4. pacc

pacc Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    410
    Det ska egentligen inte vara någon begränsning,
    finns det family konton så verkar en switch dyka upp i playstrore för att dela appen med familjen.

Haken verkar mest vara att du delar kontokort (dock lätt att blockera med krav på godkännande) och antagligen fungerar inte in app köp.

5. miloudot

Mottagna gillanden:
    223
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Jag förstår inte hur detta kan vara så extremt krångligt, jag har vänt på varenda sten...

Jag har aktiverat familjebibliotek och lagt till familjens gemensamma betalningsmetod.

Appar ska enligt mina inställningar hamna automatiskt i familjebiblioteket och jag har ett par hundra appar i mitt bibliotek men endast en app dyker upp i familjebiblioteket och det är inte ens ett spel, det är en gammal körkortsapp...

Jag måste missa något som ligger precis framför mina ögon men jag förstår inte vad...

6. bonehead

bonehead Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Du är inte ensam om att tycka att allt det här är totalt genomkrångligt. Har själv haft stora problem med att förstå uppsättningen av allting, och bara det faktum att man MÅSTE dela bankkort med alla man delar spel med är helt bisarrt. Det är en av anledningarna till att jag inte aktiverat familjens bibliotek, oavsett om köp via barnkonton måste godkännas av vuxen. Känns direkt olustigt. Varför i hela fridens namn måste jag koppla ett bankkort till ett barnkonto?

Kristy och miloudot gillar detta.
  7. eastbound

eastbound Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 244

MINA ENHETER

Att dela appar är inte ett duck krångligt. Sätt upp vilka som ingår i familjen. Köp en app/spel, akymivera toggle för att dela med familj. Baaam
    Vad missar jag?

8. miloudot

Mottagna gillanden:
    223
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Det är något jag missar alltså... Har gått igenom denna procedur ett 20-tal gånger nu och som sagt så är det bara en app av hundratals som automatiskt dykt upp i familjebiblioteket...

Det måste vara detta som spökar - att det inte fungerar med in-app-köp. Men vafan, ska jag inte kunna göra ett in-app-köp på grabbens mobil med min tillåtelse? Hur ska han annars kunna lira Hot Wheels utan reklam?

eastbound gillar detta.
  9. bonehead

bonehead Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Nu ska jag inte spåra ur tråden, men jag pratar främst om att förstå hur det faktiskt fungerar med "payment options", eftersom Google är otroligt luddiga. Du kan slå på godkännande av köp, men godkännande gäller endast köp via "Google Play's billing system on Google Play". De listar sedan vad man inte kan använda "payment options" till, och skriver "kan ej användas vid vissa typer". Finns det således köp som kan göras av barn utan godkännande eller ej, eftersom godkännande endast kan begränsa köp inom "Google Play's billing system"? Har också ställt frågan till Google om varför barnen behöver ha tillgång till betalmetoder öht, men ej fått något svar på det.

Jag känner mig åtminstone personligen inte alls trygg i att dela betaluppgifterna på detta sätt.

Kristy och eastbound gillar detta.