Hur köper man apps?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av agneos, 18 aug 2010.

1. agneos

agneos Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tja alla skulle behöva någon förklara hur kan jag köpa apps från android market jag har rootat mobilen och laddat ner marker acsses och har laddat ner några gartis apps men vet ej hur kan jag köpa apps från android market :D

2. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Du öppnar MarketAccess och under "Providers" väljer du tex. T-Mobile (US). När appen arbetat klart öppnar du Market och så borde du ha betalapps.
    Notera att du måste göra detta efter varje reboot.

3. agneos

agneos Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

var kan jag ladda ner betal apps? en anna fråga hur kan jag tar bort de appas som jag ladda ner från android market?

4. dekadans

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Betalappsen laddas ner från Android Market som vanligt :)
    För att ta bort program du laddat ner går du in på Market, trycker på menyknappen, väljer Downloads/Nedladdningar. Då får du en lista med installerade apps, välj den du vill ta bort och tryck på Uninstall/Avinstallera

5. BuckNaked

BuckNaked Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

dekadans: Jag har gjort detta och kan se betalapps, men stöter på problem när jag ska köpa något - jag kommer till Google Checkout och fyller i mina VISA-uppgifter (Swedbank, skapat nytt e-kort), sen går det dock inte igenom?

UPDATE: Fixat, det krävdes visst att man reggade kortet via Google Checkout (via datorn), sen dök det upp vid köp i Market automatiskt.

agneos: Avinstallera kan du göra antingen genom att söka upp appen i Market (tror jag) eller nån filhanterare typ ASTRO eller ES (finns på Market båda två).

Last edited: 18 aug 2010
  6. dekadans

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Man kan också avinstallera den hårda vägen: Inställningar->Program->Hantera program->[Valfritt program]->Avinstallera

Offtopic:
    BuckNaked: Lite lustigt, för jag följde dina framsteg både här och på min guide (blogg.tthe.se), men du löste det innan jag hann ge dig någon hjälp^^

7. sjukperro

sjukperro Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

annars för att avinstallera kan man ta "ordna
    ikoner" och enkelklicka på dom så får man upp alternativet avinstallera (funkar iaf på dom som får ett rött kryss i hörnet)