Hur köpte ni eran desirle?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av desire., 4 juli 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. desire.

desire. Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Sitter på jobbet och tråkar.
    Så jag tänkte bara dela med mig om hur jag fick ögonen på min HTC desire och undrar vad som fick er att skaffa en.

Hade en SE w810i innan, fick den av brorsan, som hade haft den i 3 år, och den gick ytterligare 3 år hos mig.
    När jag satt på tåget och såg alla använda touch mobiler runt omkring blev man själv sugen. Det första man tänker på då är naturligtvis iphone. När jag kollade på nätet såg jag att priserna var skyhöga. Men ville ändå ha en grym snartphone...
    När jag sa det till en kompis berättade han om att en på hans jobb hade köpt en desire, och sa att den var skit grym.
    Snabbt blev det prisjakt och kolla in den telefonen. Efter massa youtube klipp och recensioner, bestämde jag mig för att skaffa mig en sådan. Men visste innan att ska man ha en sån telefon måste man ju ha abbonemang och surf. Så när jag såg tele2 erbjudandet med den telefonen slog jag till så fort jag kunde. Samtidigt var det ansträngande att övertala farsan men det gick.

Och ångrar inte köpet ett dugg. Men var faktiskt nära på att sälja den och byta till iphone, pga apputbudet, men desire har mycket fler saker iphone inte har så ångrade mig.

That was my story om desiren, now i want to hear yours :)

2. bergsby

bergsby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Satt själv med en omnia1. Och va frälst i smartphone., i höstas fick jag upp ögonen för Android och läste massvis tills jag hörde ryktet om HTC bravo och bestämde mig då att den skall jag ha. På den vägen är de och jag är nöjd med app utbudet om man ser på betal marknaden

3. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Jag är en nörd, end of story :P Nej, men jag har velat haft den ända sen den utannonserades och bokade den några veckor innan release på CDON :) Och jag har nog aldrig varit så nöjd med nåt i hela mitt liv, vilken underbar enhet! Skärmen är gudomlig, Android rockar och HTC Sense är genialiskt!
    Aldrig i livet att jag skulle byta min mot en nerlåst och oanpassningsbar sak med betydligt sämre skärm iaf(pratar om iPhone).

4. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Jag satt med en LG Viewty.

Och när jag såg en kollega sitta med HTC Hero vart jag helt frälst.
    Hade ju kollegor med iPhone men, nae, jag har alltid varit för Open Source.

Så såfort jag kunde förlänga mitt abonnemang skulle jag ta en Hero, men då steg engångsavgiften från 1 krona till 600 kr... Skit tänkte jag.

Men började då kolla på Desire och Tattoo.. Och för jumer jag läste om Desire, kollade på Unboxing-videos, desto mer kär blev jag, och när jag förstod att den hade myycket bättre hårdvara än Hero, så gick jag och längtade meer och meer.

Sen kom Askmolnet och försenade hela leveransen, jag höll på att dö, kunde inte vänta.
    Men när jag väl fick den, lyckan var som gjord :D

5. fredroid

fredroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Förra året hade jag en SE 888. Då var det viktigaste att mobilen var liten. Blev då sugen på en Iphone men en arbetskamrat berättade om Android som lät mycket bättre, så då köpte jag Samsung Galaxy när den kom ut och nu när Desire kom så bytte jag till den pga att Samsungen laggade. Arbetskamraten som berättade om Android köpte en Iphone.

6. peakbogen

peakbogen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade en Hero innan och ville självklart fortsätta med Android.

7. Muyfa666

Muyfa666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Tänkte bara skaffa en lur som klarade Spotify, och valet föll på en Nokia 5800, så jag beställde den.

Bara några dagar innan min lur skulle dyka upp skaffade sig en kompis en HTC Legend.
    En kväll satt jag och lekte med den och blev frälst.

När jag sen skulle hämta ut min Nokia så hade de precis fått in Desire. Jag köpte den också och resten är historia.

PS. Jag har en oanvänd Nokia 5800 liggandes på skrivbordet... ;-)

8. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Hade en Samsung jet innan... Blev så jävla besviken på den. Hårdvaran är bra, men Samsungs programvara suger. Hur som... Bestämde mig för att skaffa en riktig smartphone efter det och hade sett desiren på youtube och andra ställen innan den var släppt. Tänkte att den ska jag ha! sen var det så lägligt att min bindningstid tog slut med så jag bara förlängde och fick den för 0:-, med förhöjd månads avgift då.... Har inte ångrat mig en sekund :-)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

9. Nevil

Nevil Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung SM-G925F

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung SM-G925F
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Asus Nexus Player
    Läste om Android här o där, Bytte till mig en Tattoo mot Sation ja hade då, såg sen att de skulle släppa Desire, Så satt o letade som en tok efter nå ställe som hade den i lager, Tack vare flickvännen beställde ja Desire med Telenor Surf Bas abb, Sålde tattoon för 200:- o väntade på o få hem Desiren.. :)

Kan säga att Desiren är den absolut bästa telen ja någonsin haft, O då har ja haft över 300 telefoner de senaste 8 åren.. :)

10. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    SÅLDE DU EN TATTOO FÖR 200:-?!?! :O :O :O.
    Jag hade lätt köpt den till min sambo för runt, 700 :O, . Shiit varför sa du inget till mig om det? ^^

11. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag har väl haft runt 70-80 mobiler i mitt liv.

Att jag köpte en Desire var mest av en slump. Hade innan en iPhone 32GB som jag var väldigt nöjd med. Tänkte att det var dax att uppgradera sig till en annan lur.

Köpte först en Legend hos OnOff.. tyckte att kvaliten i själva luren var enastående.. metall. Tyvärr så visade sig det sig att det var nåt fel i telefonen. Fick häva mitt köp hos dom och fick alla mina pengar tillbaka utan några större problem.

Efter denna händelse så upptäckte jag Nexus.. och var helt i gång att köpa en sådan... och av en slump så blev det en Desire eftersom den var likvärdig som Nexus.

Har blandade känslor när det gäller Desiren...
    Har aldrig haft en telefon som strulat så mycket /soften/ som den men å ena sidan så hoppas man att till slut... blir man vän med den efter 2.2 uppdat.. annars så blir den en iPhone 4

12. Nevil

Nevil Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung SM-G925F

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung SM-G925F
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Asus Nexus Player
    Haha.. Hade ingen användning för den längre.. O min kusin va sugen på den redan när ja skaffade den.. ;P

Han däremot bytte till sig sation ja bytte bort mot Tattoon.. ;P

13. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Telenorbutiken prackade på mig en. Jag hade inte någon susning om HTC tidigare, mer än att det nog var en mobiltelefontillverkare. Så jag gled, minst sagt in på ett bananskal.
    Jag har haft en touch innan. Det var Sony Ericsson w990 tror jag den hette.

14. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Byt din Desire mot Tattoon och sälj den för 200 till mig? ^^

15. BigF

BigF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    538
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Min första smartphone var en HTC Touch Cruise, den var lite i största laget så när HTC Touch Diamond kom så fick det bli en sådan. Tröttnade så in i bomben på att jag alltid lyckades avvisa samtalen när man skulle ta upp telefonen i fickan och bristen på användarvänlighet hos Windows Mobile, därför köpte jag en Nokia N85 med hederliga knappar men insåg snart att knappar var förlegat så det fick bli en Nokia 5800 i väntan på Nokia N97. Det visade sig snart att N97 var en katastrof och en ofärdig produkt när den släpptes så jag sålde den vidare till en glad finne och köpte en HTC Hero och blev därmed en Android-junkie. När jag såg bilder på HTC Bravo så insåg jag att jag äntligen hittat hem. Bravo blev Desire och ett exemplar blev mitt. En bättre följeslagare har jag aldrig haft. <3

16. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Hade en Samsung P520 Armani innan, som är det bästa och sämsta köpet jag gjort. Bästa för att jag gav 3000 kr för den, när den gick retail för nästan 8000, sämsta för att den inte direkt är en högkvalitativ telefon. Fick upp ögonen för Android inför julhandeln, och hoppades få en Hero i julklapp men så blev icke fallet. Och tur var väl det? Strax efter annonserade HTC ut sina lurar, och jag visste att jag skulle ha en. Så fort priserna började komma ut på nätet insåg jag snabbt att Tre skulle ha den bästa dealen, och när deras förbokning öppnade beställde jag en, fick med första leveransen på releasedagen och är en lycklig Desire-ägare enda sen dess.

17. Susanna

Susanna Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag hade en Nokia som jag inte alls var vän med och jag ville ha en telefon som Spotify fungerade på, Nokia var inte ett val och jag ville inte ha en iphone. Såg att det fanns något som hette Android som jag inte alls visste vad det var. Tittade på Internet och hittade hit. När jag började kolla (i november december nån gång) hittade jag inte riktigt nån jag ville ha. Tittade på hero och tattoo men var inte helt säker. Sen kom julen och jag köpte nästan en tattoo men var lite skeptisk till den lilla skärmen. Sen kom nexus och den blev jag riktigt sugen på men ville inte/inte orkade importera. Och ja, sen kom infon om Desire och då var jag såld! Köpte en på releasedagen och har aldrig älskat en telefon så mycket som denna :)

18. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.