Fråga: Hur kommer det sig att OnePlus 13R kameror är i klass med billiga budgettelefoner?

Diskussion i 'Allmänt' startad av 40%, 11 jan 2025.

1. 40%

40% Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    OnePlus 13R huvudkamera använder exakt samma sensor som 3x billigare Motorola Edge 50 (2990 SEK). Det är Sony Lytia 700C i båda. Den mycket billigare Motorolan råkar också ha bättre och större wideangle sensor samt telephoto med mer optisk zoom och OIS.

Hur kommer det sig att OnePlus 13R kameror är i klass med billiga budgettelefoner?

2. Tripod

Tripod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    452
    Telefon:
    Motorola moto g84

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola moto g84
    Har du ställt frågan till dig själv och fått ett svar? :)
    Vad brukar anledningen vara, om så är fallet, när det man själv eller de flesta anser vara inferiöra delar inkluderas i något som marknadsförs dyrt, eller förhållandevis dyrt?

Utan att gå in på detaljer om sensorn, jämför du inte riktigt äpplen m samma frukt; kan inget å bryr mig inte direkt om oneplus (metoo? "även jag ska skapa ett mobilmärke" :)), även om 13R är den billigare, så har de väl knappt mer än lanserats. Edge 50 kostade knappast 2990 kr när den var ny (snarare 6,5-7,5' kr). Man skulle kunna vända på det (om man nu inte sitter å tänker "varför valde de inte den här sensorn?") å säga att Motorolas mobil reas kraftigt givet vad som följer med (utan att det är något extremt).

Har inte följt i detalj eller ens flyktigt, men Sony döper väl om en del till / lanserar nya, Lytia; å oneplus har väl tidigare använt motsvarande 600 å 700 (fanns väl något som hette 11R? Sony imx890 omdöpt t 600-700 ngt?).