Fråga: Hur kommer det sig!?

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by Doqo, Aug 10, 2011.

1. Doqo

Doqo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en fråga om wifi anslutningen.

Jag hade innan sgs2 en HTC wildfire, som för övrigt var ganska kass! MEN av någon anledning var uppkopplingen till wifi bättre än min nya sgs2.

Jag har märk detta på så sätt att jag, med min wildfire, kunde lätt sitta uppe på mitt rum o koppla upp mig på trådlösa nätet hemma.. När jag försöker koppla upp mig med sgs2 så hittar den inte ens anslutningen från mitt rum!?

jag undrar: hur kommer det sig att en mobil för drygt 5 000kr har sämre anslutning än en wildfire! o_O

undrar även om detta kommer förbättras på något sätt (om det är möjligt ens) med uppdateringen av 2.3.4 ? :ehm:

Mvh!

2. ducken

ducken Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har faktiskt samma problem. Tjejen har en ny wildfire s och hon har alltid fulla staplar, dvs 3, på sin och jag har aldrig bättre än två. Vi är på samma plats osv så det är bara telefonen som skiljer sig.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. baracken

baracken Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det problemet har jag hört pratats om förut men tror det handlade om DHD då, men då sas det att det var för att staplarna aldrig blev fulla om man inte var uppkopplad på ett n-klassat nätverk.

Men kan tyvärr inte svara på varför du inte har någon wi-fi uppkoppling, tror ett samtal med samsungs support är på sin plats

4. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

Knepigt, har hur bra wifi som helst, på övervåningen och på altan har jag ca 17 Mbit

5. ducken

MINA ENHETER

Alltså jag har wifi-täckning här hemma, men det är ytterst sällan jag har alla tre staplarna som min sambo har hela tiden. En eller två brukar jag allt som oftast ligga på.

Jag har inte provat olika modem, så jag ska inte klaga för mycket. Sedan så har jag ju ändå wifi-täckning hemma så det är ju inte så att jag står utan. Ingen ko på isen så att säga:)

6. S-Droid

MINA ENHETER

Har jag bra hastighet så skiter jag i hur många eller hur få staplar jag har, dom gör inte mitt wifi snabbare, jag har nästintill fullt flås med 2 staplar

7. ducken

MINA ENHETER

Är precis så jag tänker så det är därför det inte spelar så stor roll egentligen om jag ändå har teckning. Blir ju lite av ett lyxproblem som är lite dumt att klaga över:)

8. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

SGS2'an har rätt medioker wifi-mottagning, det är väl rätt fastlagt vi det här laget, det är tillräckligt bra för mina behov, men inte i toppklass.

En sak till: en 5000kr telefon är en gigantisk kompromiss som aldrig kommer var bäst på allt. I det här fallet så är det med all sannolikhet wifi-antennen som inte är optimalt utformad (säkert relaterat till den låga vikten och tunna formatet).

9. Doqo

Doqo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

det förstår jag att du skiter i.. men om det inte ens går o ansluta så är det inte riktigt samma sak! :ehm:

10. S-Droid

MINA ENHETER

Jag håller inte med,15-20m ifrån och 17 Mbit av 18.5 som max låter inte som dålig antenn, vad staplarna visar är en annan historia

11. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Till alla som klagar på wifi/internet.

Har ni testat att _mäta_ hastighet istället för att kolla på staplarna? Även fast jag har färre staplar än brorsans desire så får jag högre hastigheter och lägre ping.

Så innan ni bestämmer er för att skriva "Åh, så jävla dåligt att jag inte får fulla staplar", mät hastigheten och var nöjda över att ni nästintill maxar den.

Ni som klagat får gärna mäta hastigheten och återkomma med svar

12. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är helt ok, men jag menar inte att wifi är värdelöst på SGS2, men det är inte världsbäst heller.
    Det är en hel del som upplever täckningen som sämre, dvs de får ingen täckning alls där de har fått det med andra telefoner. Det finns många trådar om detta på t ex swedroid och XDA.
    I mitt fall så har SGS2 inte fungerande täckning i lunchrummet på jobbet, men kollegors Desire resp iphone 4 klarar av det. Men det är säkert åtskilliga andra telefoner som inte klarar det heller. Men hemma i min 2'a är det inga problem.

13. Doqo

Doqo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack! äntligen nån som förstår vad jag menar... resten babblar om nåt helt annat! jag får ingen täckning över huvud taget, snackar vi om..

14. Doqo

Doqo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Förresten.... Lite OT nu, men jag undrar vad ska man få för hastighet på mobilen om man har fulla staplar på wifi egentlige`n? har aldrig tänkt på det egentligen.. testat på bredbanskollen precis och får " tar emot filer: 5.601 Mbits/s" och "skicka filer 1.065 Mbit/s"

Ser det korrekt ut?? jag kan itne mkt om detta... tacksam för hjälp! blir lite nojjig nu då jag ser att S-drod skriver att han får ut 17,5 Mbit/s av 18 möjliga.. 15-20 meter ifrån! medans jag sitter typ bredvid modemet och får 5 elelr vafan det är :S

15. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Det beror ju på många faktorer, dels vilken uppkoppling du har, dvs vad har du för hastighet in, sedan spelar det ju roll om du kör krypterat på ditt wlan, vilken typ av wlan kör du 802.11b,g eller n? om det finns andra wlan i närheten som stör, kolla med appen wifi analyzer så ser du om det finns någon kanal som är bättre att köra.

16. evol

evol Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur snabb lina har du då?

Äh nån annan han före :P

17. Doqo

Doqo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

FY fan :-D känns som att jag lär mig grekiska nu ska ni veta... aldrig hört de ni precis sa nu! går det o guida mig igenom det få ni gärna hjälpa mig :P för jag fattade inget av det ni sa. krypterad wlan o grejjer :/

18. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Vi kan ju börja med det primära, vilken internetuppkoppling har du? dvs vilken hastighet har du på inkommande lina?

Angående kryptering, anger du något lösenord för att ansluta till ditt trådlösa nätverk?

19. Doqo

Doqo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

om du syftar på internethstighet så e de 24mbit och på fråga nr 2 så är svaret ja.

20. Phace

Phace Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Du kan även fixa appen Wifi Analyser och kolla vart ditt wifi nätverk ligger i för kanal och ifall fler än bara dig ligger på samma.

Jag har själv ComHem 100Mbit och dem vet jag kommer med en standard inställningar för Wifi. Så alla som har ComHem i området hamnar på samma kanaler och denna router fixar inte det själv, som vissa andra routerar gör.

Jag fick faktiskt mycket bättre anslutning genom att byta kanal. Nu blev jag ju inte nöjd med Wifi i den routern ändå, så jag köpte mig en D-link DIR-655 istället och den har rätt så mycket bättre Wifi med tre antenner.