Det är skyldiga att underhålla ägarregistret, vissa kreditupplysningsföretag kan visa vilka nummer du äger, om det hämtar ut informationen, denna information behöver uppdateras varje månad.
Bland annat kreditupplysningsföretaget
Dun & Bradstreet hämtar telefonnummer du äger.
Gjorde en sökning på mig själv och hittade något fast telefonnummer och något riktigt gammalt mobilnummer. Det fasta nummer visade sig ägas av Bredband2.
Fick lov och kontakta Bredband2 för att ta bort mig från nummer, det visade sig att det fanns inget nummer på mig hos Bredband2 visade sig att det låg fast i ett gammalt system som bolaget hade övergivet men låtit kunden stå kvar på numret.
Var samma visa med ett gammal nummer också som låg i ett gammal system från Telia.
Ha en massa abonnemang på sig på kreditupplysningsföretag fast man inte äger numret längre kändes inte kul, då det kan påverka kreditbedömningar också.
Har du ett kontantkort kopplad till ditt
Halebop konto så är det registrerad automatiskt.
Annars bruka det kräva att man registerna kontantkortet första gången, vilket är också en lag på operatörerna numera och ha alla nummer registrerade. När du beställer ett kontantkort har du också oftast leveransadress bruka också bli den som blir ägare av numret.
Click to expand...