Hur länge kan ni spela musik?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av bippsie, 12 aug 2011.

1. bippsie

bippsie Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Jag har tidigare startat en tråd gällande kass batteritid osv, främst då jag lyssnat på musik. Jag valde därför att fråga HTC Kundservice idag varför batteriet slukas så fort av den enkla uppgiften att spela musik?

Jag frågade om det kanske kunde ha att göra med att man spelar musik från en "extern" källa, dvs SD-kortet, men fick som svar att: "Nej, utan att du spelar från spelaren allmänt."

Jag kan spela musik i ungefär 10 timmar om jag inte rör telefonen i övrigt, vilket jag tycker är "sådär", men visst kan väl tex iPhone spela bra mycket längre än så?

Därav tänkte jag om detta har att göra med HTCs egna musikspelare, dess UI eller android i stort och funderar på om en annan musikspelare kan ge längre musikuppspelning? Kan det handla om att musikspelaren är dåligt programmerad på något vis, och slukar mer ström än nödvändigt?

Tacksam för alla svar!

2. Chatastropher

Chatastropher Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Telefon 3:
    Onplus One
    Jag använder aldrig HTC egna utan kör med Spotify, fungerar bra. Men antar att du inte har premium?

3. rcman

rcman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

har du testat att bara lyssna på musik i nån app, tex mixzing ?
    håller batteriet lika kort tid så är det inte androids musikspelares fel utan systemet i sig som inte klarar av mer

4. difference

difference Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Spotify verkar suga enormt mycket batteri på Sensation för tillfället. Inga 10 h där kan jag lova...

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk