Hur länge tror ni en Desire håller?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av infexis, 5 maj 2010.

?

Vad gissar Du på ?

1. 1 År

20,2%
  2. 2 År

65,2%
  3. 5 År

11,2%
  4. > 5 År

3,4%
  1. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Denna fråga är mest riktad till er som är lite mer kunniga inom området men självklart så är alla andras kommentarer också välkomna.

Min fråga är alltså då hur länge ni tror att en Desire egentligen håller, då menar jag som mobiltelefon overall, inte bara om den ska gå sönder eller så...för det är ju olika.
    Till exempel iphone har ju några år på sig nu men fortfarande en eftertraktad telefon och uppdaterad regelbundet... hur tror ni det blir med Desire på de här punkterna? Öppet för diskution! :)

2. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Nja, det beror ju delvis på HTC och om de har planer för att uppdatera Desire till 2.2 och så vidare. Tidigare erfarenheter visar ju att HTC är mer benägna att komma med en ny modell än att uppdatera sina tidigare modeller, kan ju dock ändras.

Apple har ju den fördelen att de säljer sina egna mobiler med ett eget operativ, där de har full kontroll på sin roadmap och tekniker inuti sina mobiler, detta kan ju inte HTC ha.

Tror att Android har uppdaterats till 3.x om något år och vill man med får mn byta ut sin Desire.

3. Screenwalk

Screenwalk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 14 Pro
    Platta:
    iPad Pro
    Tekniken rullar ju framåt hela tiden, det sägs ju att slutet av detta året kommer det finnas mobiler med dubbla kärnor. Har utvecklingen verkligen kommit så långt att Android eller andra os är mogna för att gå över till dubbla kärnor? Själv tror jag att vi behöver en processor kärna som kan jobbar effektivare.

4. Dunord

Dunord Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Eller roota. Känns som att det finns tillräckligt med kräm i luren för att hänga med en bra tag i uppdateringarna av Android. Det är nog HTC och uppdateringarna av Sense som är den stora flaskhalsen.

5. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag tror det som kommer utvecklas mest under under de kommande 2 åren är skärmar och batteritid. Känns som att CPU-hastigheten i snapdragon är god nog för några år framöver.

2 år som konkurrenskraftig, ytterligare 1 år som en ok smartphone. Hårdvaran håller nog i minst 5 år innan knappar, skärm och kontakter ger upp.

6. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Satte 1 år.

Det beror ju på hur du är som människa. Jag brukar byta varje år...
    Desiren har lite småfel som gör att jag kommer byta så fort det kommer en värdig efterträdare. Tex. är det irriterande är att man inte kan plocka ut ljudet genom micro-USB-kontakten. Störande som fan att man måste peta i 3.5mm i bilen varje gång. :(

Ska bli intressant att se vad nya iPhonen kan komma med. Just nu verkar det inte vara värt ett byte iaf. Dubbla kameror är inget för mig.

7. Keisu

Keisu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Sådana här telefoner suger batteri fort hellre än långsamt, vilket begränsar livslängden på batteriet. Tror telefonen håller sig hård- och mjukvarumässigt i ett par år, men sedan måste du byta batteri - resten av hårdvaran kanske klarar sig 3+ år, men skärmen kommer bli mörk på grund av AMOLEDs begränsade livslängd.

8. -Anders-

-Anders- Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag röstade två år, för tre fanns inte =/

Min förra htc var en touch cruise. Den höll i 2,5 år av mycket hårt användande för mig. Den har åkt i backen mååånga gånger, legat i fickan tillsammans med nyckelknippan, varit med när jag huggit timmer i skogen, som GPS på jakt vintertid och dessutom varit mitt arbetsredskap som säljare. Den tekniska nivån relativt sett är dock avsevärt högre på Desire än den var på Touch Cruise när den kom vårvintern 2008. Jag tror att kvaliten är god nog för tre år av hårt användande och att den inte går ur tiden pga omodernitet förr heller. Batterier kan man köpa nya.