Hur man byter ikon på dockan!

Diskussion i 'Teman och grafik' startad av CiaB, 31 okt 2010.

1. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Lägger detta i en egen tråd så kan ju ni flytta den om den hamnat fel, tänkte att fler kanske har nytta av detta då jag läst att fler undrar samma sak?!

Av en "slump" fick jag bytt ikon på Dockan (istället för den trista runda cirkeln)
    Jag hade tydligen laddat ner "Glasklart iconpack" och när jag klickade inne på runda cirkeln så kom alla ikoner upp (3 olika paket) och jag valde då en ikon och sen bara sparade jag (Save dock) och ikonen la sig där så fint :)

2. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Härligt att det ordnat sig nu:)

Men måste man alltså ladda hem ett icon-pack för att kunna byta ikoner på Launcher Dock då? Funkar det inte att bara ta hem en ikon?

3. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag vet faktiskt inte men jag kunde inte byta ikon från tex galleriet med vanliga ikoner jag laddat hem, men det kanske funkat för någon annan?!

4. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Nä det är det jag menar, jag kunde inte heller göra så. Verkar som att man måste ladda hem ett icon-pack. Får väl se till att hitta nåt bra. Letar efter nåt starwars-pack:)

5. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Men det lustiga är att det jag laddade hem från Glasklart är en iconpack och det var enda alternativet som dök upp när jag ville byta ikonen? har laddat hem fler iconpack men dom kommer inte upp som val? Hittade på Appbrain, sök på Icon Pack - Glasklart

6. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Konstigt att det bara är "Glasklart" som hittas. Ligger de på olika ställen i din telefon?

7. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Alla ikonpack utom Glasklart ligger i mitt galleri, glasklart ligger som ett program?

8. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Ja då har det säkert nåt med det att göra tror jag, men vad?? Lite konstigt ju. Du kan inte lägga in alla dina ikon-pack i glasklartprogrammet då?

9. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Går inte att lägga in något i glasklart, då jag klickar på den ikonen så öppnar sig bara alla ikonerna, men jag får klura vidare på detta för jag vill gärna kunna använda andra ikoner.

10. Aramis

Aramis Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Är ju bara att hålla knappen intryckt och välja "Change Icon" så kan man byta vilken som helst.

11. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tyvärr går inte detta på dockan, bara med ikonerna du har längst ner på skärmen, annars får man byta inne i Launcher dock (I alla fall på min SGS)

12. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nu kan jag svara på detta då jag uppdaterade min SGS till 2.2 Froyo
    Alla ikonpack jag laddat ner finns nu när jag vill byta ikonen i Launcher Dock, alla dom olika kommer upp nu som val och inte bara Glasklart