Hur många apps får plats

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av chappelle, 27 apr 2010.

1. chappelle

chappelle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag är i köptankar kring HTC Desire och har funnit enhetens ömma punkt.

Tydligen är man begränsad till cirka 150mb att installera apps på, huruvida det är mycket eller lite är svårt att avgöra då jag inte äger någon Desire och då alla mina android kompisar knappt kan stava till android.

Ponera att man installerar dem mest basic appsen t.ex. google earth, sl, prisjakt etc. (inte som i andra trådar där folk vill installera 120 apps varav 40 apps handlar om handledsvapen).

Så alla som har en HTC Desire, har lagom antal apps (tänk top 25) och kanske någon ficklampa app. Hur mycket plats tar det upp?

Kommer jag bli begränsad? Jag kommer använda basic apps och inte mycket spel.

MVH Chappelle

2. digge

digge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har för närvarande 52 apps installerade utöver vad som är i telefonen orginal och har 40MB ledigt att installera mer på. Dock är det ju så att alla apps tar olika plats så det är ju svårt att säga exakt hur många man får plats med.

3. chappelle

chappelle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag förstår.

Uppfyller du mina kriterier? Dvs google earth(som tydligen är den största appen) och alla andra basic apps?

4. test1fy

test1fy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Räcker inte Google Maps? Det fyller ju precis samma funktion förutom att Google Earth kanske är lite coolare.

Har 46 apps installerade (hur kollar man det per automatik? Nu räknade jag dom..) och 40mb kvar. Och det är alla apps jag behöver och några fler

5. freddan83

freddan83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

o nu kom ju root med så problemet med utrymme finns ju inte längre :)

6. Mattias03

Mattias03 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

root är root..
    folk är rädda och jag tror att merparten av användarna inte kommer att roota p.g.a garanti etc.

frågan är: VARFÖR I HELVETE SATTE HTC DEN GRÄNSEN FFS får spel på deras inkompetens vid denna punkten som befläckar deras annars perfekta skapelse!

7. BinabiQ

BinabiQ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag ser inga större problem med minnet. Visst, vissa spel kan ju ta 20-30MB, men hur många spel behöver man egentligen ha på telefonen samtidigt? Jag nöjer mig för det mesta med 1-2 spel och resten apps. Har installerat varenda app jag finner intressant, plus några spel och har 30MB ledigt.

8. freddan83

freddan83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

samma här, vräker in allt jag ser men har ingen brist på minne än... sen kan man väl installera på minneskortet från och med 2.2? så orkar man inte roota så slipper man.. själv tänker jag ju roota, mest för att det går.. tror inte idioten på anova som ska laga min eventuellt trasiga telefon ser nån skillnad

9. Ellumination

Ellumination Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Telefon:
    S20, OP6T, P10, OP2, Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    S20, OP6T, P10, OP2, Nexus 6P
    Anovo kommer inte laga den HTC kommer, och dom kan nog relativt lätt se det. Tror att dom kan ett och annat om sina telefoner!

10. Mr_Snarl

Mr_Snarl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag tror boven är google earth. Hade den innan, men åkte ut direkt. Slukade 40mb direkt, och ökade..

11. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    690
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    jag hade visst ett idiotiskt bilspel som tog 23mb, ut me skiten direkt..

12. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

mitt minne är nu helt slut. Jag har copilot installerat och en hel del andra apps. men alla dessa är enligt mig nödvändiga. har rensat ALLT jag inte behöver. nu så kan jag inte titta på mina foton i telefonen pga av att mitt minne är slut, sjukt irriterande att inte kunna titta på en bild man har tagit med kameran!!!!! förstör hela upplevelsen med telefonen det här. antingen får jag fabriksåterställa den och installera om allt och hoppas på att lite skit försvinner från minnet så att säga. eller så får jag roota eller avinstallera copilot som tar upp en 19 mb.... men jag vill ju ha ett bra navprogram i mobilen!!!!!!!

13. test1fy

test1fy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

19 av 150mb är ju ändå inte särskilt mycket. Efter jag återställde den installerade jag endast program jag använder och nu har jag 60mb kvar, inkl ett racingspel som tar upp 20mb. Dock så lär det väl ryka när minnet börjar ta slut :)

14. yottabyte

yottabyte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har fått meddelandet "Dåligt med utrymme" två gånger redan, förra gången avinstallerade jag ett par 3d-spel men nu blir det väl google earth som ryker antar jag :ehm: har dock 55% kvar av lagringsutrymmet så jag förstår inte riktigt varför jag får varningen :(

15. SvenskMeatball

SvenskMeatball Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det inte något av en stor flopp att begränsa minnet till 150mb:eek::ehm:? det är ju lika korkat som när samsung begränsar sms minnet till 250st in/ut....nåja det här är en större miss iaf...vette fan om jag byter bort min Tattoo ännu.<3

16. Mattias03

Mattias03 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

hur kollar man hur mkt utrymme man har?

17. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

aTrackDog finns på Market och det visar bl.a. antalet installerade program.

Sense är väl den stora boven som i sig tar en massa plats. Med en rootad Desire med en vanilla-ROM (även utan A2SD som man inte får glömma kräver en del av minneskortet) så kommer minnesproblemen vara mindre.