Hur många har problem med sin x8?

Diskussion i 'Xperia X8' startad av karlssson, 16 okt 2010.

1. karlssson

karlssson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag är nyfiken på om det bara är ett fåtal som har problem med kompass och spel.Eller om jag har haft otur.Är det alla x8 or så är det risk att det är härdvarurelaterat.Väntar med spänning.:cool:

2. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Det beror ju lite på vad man gör med den. att skicka sms,ringa och kolla mailen har jag inte upplevt några större problem med. men att spela spel är i stort sett omöjligt.

Hinner spela en, max två banor på hemladdade spel innan det kraschar. eller det kraschar inte ens. det fryser bara. vilket jag tycker är mer störande än om processen skulle force close:a så att säga.

känns förövrigt rätt meningslöst för frugan att inne ha en android när själva grejen med det hela är just att kunna ladda hem en stor variation av spel och apps, och kunna nyttja dom utan problem. men som sagt så går detta inte. har gett upp att ladda hem apps i huvudtaget. antingen blir det att lämna tillbaka eller så får man vänta på 2.1 och se om det löser sig. om inte? då blir det liv i huset. :)

3. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag har inte haft några stora problem med spel, å andra sidan kan jag inte påstå att jag provat så många (Air Control, Raging Thunder, aTild, Jump??, +fåtal till). Jag är ny med Android men trodde att baksidan av Android är att appar inte fungerar på alla telefoner så jag har inte brytt mig så mycket när appar kraschar.
    Under en veckas tid har jag fått två "svåra" krasher där jag tvingats ta ur batteriet för att starta telefonen - vilket är oroväckande. Å andra sidan har jag testat ganska mycket - som att köra mytracks och cardiotrainer och samtidigt skriva på ett mail eller surfa.
    Kompassen fungerar ca 75% av tiden, den behöver ofta kalibreras. Hoppas detta fixas iom 2.1.

4. karlssson

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Frysningarna som kräver batterilyft har jag också varit med om.Nåväl,Jag kopplade upp mig mot seus igår.Det fanns en ny programvara till x8.Körde i den, 113 mb.Det var den gamla som redan var i. Men luren blev lite stabilare.Nu kunde jag spela winds of fire i 10 min utan att det laggade.Kompassen kom igång efter ett vilt kalibrerande,men var väldigt orolig(90' fram och tillbaka).Det blev alltså lite bättre. Det betyder också att det förmodligen är mjukvarurelaterat.Vi får vänta p 2,1 och se vad som händer.:cool:

5. martin3

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Bra tips, jag använde SEUS idag och gick från version 1.3.A.0.50 till 1.3.A.0.62 !

Nu fungerar "winds of steel", som inte fungerade alls för mig tidigare. Barnen har spelat det i 15 minuter precis :-)
    Kompassen verkar dock fortfarande förvirrad :-(

6. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det enda jag märkt är att spelen fryser. Är programvaran som ni snackar om, SEUS, SE:s egna?

7. karlssson

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag tror inte att det finns någon annan på Seus (sony ericsson update service).Det stämmer nog att det är en senare patch.Glömde kolla min version innan jag körde i den nya.Denna gång var dom snabba:cool:.

8. flawlless

flawlless Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag hatar att bara ha en widget på homescreenen, men när jag installerar en annan så blir telefonen så himla seg.. några tips på homescreen replacements med mindre footprint?

9. karlssson

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

ADWlauncher:cool:

10. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ok. Är det som en vanlig ROM de där uppdateringarna? Blåser man ut allt man har på telefonen?

11. babydroid

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    det där seus. är det ett program man laddar ner? eller är det SE hemsida? försöker installera den nya uppdateringen. men hur?

12. karlssson

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ja den var på 113 mb.Så du får synka det som går att synka.Ett litet tips är att ladda hem appsaver.Den kopierar appspeglar till sd kortet.Efter flashningen behöver du bara ladda ner Astro file:cool:manager från market.Sedan installerar du alla appar från sd kortet.(apk filer)

13. karlssson

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Från SE s hemsida ladar du ner updatern (Seus) sedan startar du det och följer instruktionerna.Skitenkelt.:cool:Detta är en av anledningarna till att jag fortfarande köper Se s lurar.Brukar funka klockrent.Till skillnad från de där Sydkoreanerna som är orsak till mitt gråa hår.

14. babydroid

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
  15. flawlless

flawlless Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

jag uppdaterade min telefon nyss, inte orkat kolla så mycket då jag glömde av-aktivera min Battle.net Authenticator, så jag är lite upptagen med att maila fram o tillbaka med BLizzard..

16. martin3

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Ja, tyvärr försvinner allt vid denna uppdatering, förutom det som finns på SD kortet.

17. babydroid

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    har nu uppdaterat sambons x8. upplever dock inte att det har blivit någon förbättring. fruit ninja och unblock me hänger sig fortfarande ganska kvickt. känns pissigt.. åter igen.

18. karlssson

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nää! klockrent går det inte.Men nu kan åtminstone jag leva med det ett par tre veckor.:cool:

19. babydroid

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    ja det kanske blev lite bättre. jag hoppas fanimej att detta löser sig när 2.1 kommer.

för som sagt så är ju hela anledningen med android att kunna ladda hem och nyttja dom spel och apps till fullo.

20. Viiktor

Viiktor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

MIN X8 LAGGAR HELA TIDEN :@

Edit: hade 1.6 nu har jag adw.2.1.

Last edited: 24 jan 2011