Fråga: Hur många i swedroid community har Nexus 4:an? :)

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Emil99, 7 dec 2012.

1. Emil99

Emil99 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hej, skulle vara intressant att veta hur många här som har N4:an redan?

2. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

Kolla i ''Ni som har Nexus 4 redan''.. bla Chrippe7 och Koreanen har den

Emil99 gillar detta.
  3. Arnie

Arnie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Gör en poll av det och se stapeln stiga? :)

4. ElecTriX

ElecTriX Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Yes box. Finns det nån följdfråga eller är du bara nyfiken?

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

5. TassM

TassM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Har haft min i några dagar nu och tänkte göra en snabb jämförelse med min gamla Galaxy Nexus.

Design: GN känns definitivt bättre att hålla i handen, dess "kurviga" baksida känns mycket naturligare att hålla i än N4 som jag upplever som en aning stel. N4 är dessutom hal som en tvål på baksidan, kanterna ger dock mycket bra grepp. Den lätta kurvningen vid skärmkanten gör även att det känns mycket bättre att svepa in från kanterna på N4.

Material: Jag har inget emot plast så glas är i stort sett bortkastat på mig, baksidan på N4 ser dock dyrare ut om man tycker det är viktigt.

Skärm: Jag har inte haft några problem med skärmen på min GN, inga mörkare band eller blått/gult skimmer. Skärmen är trots det avsevärt bättre på N4 både med avseende på färger och skärpa. Svart är det enda GN vinner på är av naturliga skäl. Svart är definitivt inte dåligt på N4 men det inte nattsvart som på GN:s amoled.
    Betraktningsvinklarna är en aning sämre på N4 och skärmen blir snabbt rätt mörk när man tittar på den från en vinkel. För mig personligen är det inget större problem, det hjälper mot folk som sitter bredvid och spionerar när man åker buss...
    N4 har även en mindre känslig skärm så man måste trycka lite hårdare, de första dagarna störde jag mig på detta men efter att ha vant mig spelar det inte längre någon som helst roll.

Prestada: Jag upplever fortfarande GN som mycket snabb, den kan dock hacka till en aning ibland och kunde inte riktigt hantera tunga websidor (ex. aftonbladet). N4 är rakt igenom mycket snabb och helt laggfri. Enda gången jag upplevt hackande animationer eller scrollning på N4 (kasst kodade appar är exkluderade) var när jag medvetet försökte framkalla det genom att hoppa fram och tillbaka mellan appar/hemskärmar samtidigt som jag installerar någon annan stor app, annars flyter den alltid på helt perfekt. Jag upplever N4 som den snabbaste och smörigaste androidenheten jag testat och av det jag sett vinner den även mot HTC 8X och Iphone 4s, jag har inte kunnat jämföra med Iphone 5.
    Chrome är dock en riktigt kass webläsare på alla sätt förutom att ladda sidor snabbt, jag använder istället xscope som fungerar ypperligt. Jag bryr mig inte om benchmarks så det enda jag orkat testa är sunspider där jag fick 1467 i xScope, 1397 i Dolphin Beta och 1957 i Chrome. Jag spelar heller aldrig några spel på telefonen så jag kan inte jämföra prestandan där.

Kamera: GN tar i mina ögon helt okej bilder i bra ljus, N4 är bättre, men jag upplever det inte som någon enorm skillnad. Inomhus eller när ljuset är sämre tar N4 dock betydligt bättre bilder.

GPS: N4 hittar satelliter och låser otroligt snabbt, tar 1-3 sekunder att låsa mot ~10 när jag befinner mig hemma i lägenheten. Under samma förhållanden tar det 30-60 sekunder innan min GN lyckas låsa till ~5.

Batteri: Bättre batteritid på N4, men jag kan inte säga mer än så förrän det gått några veckor. Av principskäl ogillar jag att batterier inte går att byta ut, det är dock endast en principsak och jag har aldrig haft något behov av att faktiskt göra det på GN.

Samtalskvalitet: Jag använder sällan telefonen som telefon så jag kan tyvärr inte göra en meningsfull jämförelse.

WiFi: Jag får starkare signal med N4.

Högtalare: Högre ljud på N4. Jag är definitivt ingen audiofil, men jag upplever ljudkvaliteten som ungefär likvärdig.

Allmänt: Jag gillar N4 skarpt och har man råd är det en bra uppgradering från GN, det finns dock som sagt en del saker jag tycker är sämre.

Jag svarar gärna på frågor, förvänta er dock inte att jag orkar köra några speciella tester.

jostansjo_, Rifo, ihpv och 12 andra gillar detta.
  6. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Grymt bra jämförelse. Tack!

Jag har varit peppad som fan på N4 i flera månader men på sista tiden har suget avtagit. Nu är det tillbaka igen :-)

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

7. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Har du tappat telefonen än? Kommer skaffa en N4 men är lite orolig över min egen klantighet eftersom jag då och tappar mobilen! Så jag hoppas inte den är så skör som jag befarar!

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

8. TassM

TassM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag har inte tappat den, oddsen är att jag inte heller kommer göra det då jag aldrig tappat en telefon jag haft. Jag ser dock till att hålla i den hårdare än förut, dels för att den som sagt är hal men även för att den är ny.

Surfade precis 31 minuter i sängen på morgonen, det drog 8% batteri.

jostansjo_, nickewistrom och Emil99 gillar detta.
  9. Emil99

Emil99 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Skulle du kunna ladda upp någon photosphere? :)

10. TassM

TassM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Ska försöka, men med 4 timmar solljus om dagen är det svårt att hinna.

11. wandborg

wandborg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Lg G5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Lg G5
    Telefon 2:
    Lg G3
    Telefon 3:
    Lg G2
    Platta:
    Lg 500
    Får 2 stycken levererade till köksbordet om en timme :)
    Julklappen kom före jul kan man säga.

Tanten får den ena och en bra vän erbjuds köpa den andra :)

Kostade mig 5300kr hemlevererade av en kompis som bor "over there"

Last edited: 9 dec 2012
  12. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag vet inte vart jag läste det, men det var en kille som köpt en till sig själv och sin fru. Hon har tappat den fyra gånger i golvet när han skrev recensionen och hon hade inga sprickor eller andra defekter efter olyckorna.

Man måste nog ha otur när man tappar den helt enkelt.

13. Droid79

Droid79 Guest

Denna bortskämda klantiga fru skulle jag sparka ut med röva före.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

14. godlike100

godlike100 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Got it!

Har haft den i strax över en vecka. Prisvärd uppgraderingn från GN måste jag säga.

Killen i säkerhetskollen på flygplatsen i US stod och frågade mina kollegor "vems är den här?" :) Han sköt lite frågor om den när jag gled fram och stoppade den i fickan. hehe

:cool:

15. djohansson

djohansson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Platta:
    Lenovo Tab4 10
    Beställde min i torsdags, hoppas få den i veckan!!

16. IbbeKim

IbbeKim Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag har min sedan snart 2 veckor, det är en underbar telefon! Den kommer älskas!