Hur många meter räcker WiFi?

Diskussion i 'Desire S' startad av Zen, 31 jul 2011.

  1. Zen

    Zen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har läst att Incredible S når 35 meter och att Desire HD räcker 25 meter genom betongväggar, men hur långt når Desire S? :eek:

    Har en Netgear wndr3700 router som kommer att vara cirka 20-30 meter bort genom träväggar.
     
  2. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Skulle tro att detta är ytterst individuellt beroende på betongväggarna samt kanske router.

    DS lider ju en hel del av det sk dödsgreppet, den enda nackdelen jag kan se på en annars helt underbar lur.

    Jag sitter nu, som så ofta, på min balkong ca 20 meter från routern med några betongväggar emellan & har nästan full täckning, detta i porträttläge. Lägger jag däremot luren i landskapsläge i handflatan så jag täcker den övre delen så droppar den ned till minimum, ja tappar oftast signal helt. Därför har jag för vana att se till att inte täcka denna del, smått irriterande men så är det om man har en bit till routern.

    För övrigt så känns det som att DS rent allmänt visar för mycket signal. Min fru sitter bredvid mig nu med sin Ipad 2 & har konstant lägsta signal, min DS visar nu max när jag håller den högt & rakt upp. Hon tappar trots låg signal aldrig kontakten, jag behöver bara sänka luren ned mot knät så faller signalen till minimum & lägger jag den platt på bordet så försvinner ofta signalen helt.

    Jag vill inte ha nån annan lur än min DS men detta med wifi är absolut inte dess styrka & om man sitter en bit från routern så måste man tänka på hur man håller den...