Hur många och varför lämnade du android till Iphone?

Diskussion i 'Skräp' startad av Beckim, 18 jan 2011.

?

Varför lämnade du androi för Iphone?

Poll closed 17 feb 2011.
  1. På grund av krångel med mjukvaran

2 röst(er)
    66,7%
  2. På grund av bristfälligt kvalité på telefonerna

1 röst(er)
    33,3%
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Hej,
    Jag har hängt med i android mobiltelefonvärlden sedan början och har bytt nästan alla möjliga android telefoner och har till och från varit ganska nöjd med. Men emellanåt så mycket krångel så det finns inte namn till. Sedan köper man en android telefon och efter 2 månader så är telefonen gammal och har knappt något värde. Eller så kommer en ny version av android som hel plötslig kommer ej att stödja telefonen för telefonen är 6 månader gammal. Det är helt sjukt. För byggkvalité ska vi inte prata där billigt plats eller batterilock som knarrar, sist med passform till HTC Desire var hemskt mm-det var droppen för mig.
    Samtidigt synd eftersom jag gillar android och dess koncept från början men till slut var inte värt priset för mig varken ekonomiskt eller psykiskt. Så vad jag gjorde är at gick över till Iphone 4 och jävla det hände någonting. Vilken kvalité känsla, vilket byggkvalité, all krånger försvann, smidigt med ITune...man glömde hur egentligen bra Iphone var ( hade vanliga 3G ). jag kan bara säga att jag kommer aldrig mera tillbaka till androis, symbian eller annat shit än Iphone. Jag vet att jag retar galan över många här eftersom jag var på själv när någon annan skrev liknande här men det shiiter jag i.
    Är det några fler som är i samma läge som jag nu dvs härligt, avslappnad, sitter inte sömnlös på nätterna och försöker roota, mm så känn dig fri och kommentera. Även ni andra android användare är välkomna för jag tycker synd om er :teeth:

Last edited: 18 jan 2011
  2. bombay

bombay Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

;););)

3. Talisman

Talisman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Du är nog ensam om att trolla runt här trots att du inte kör android.

Om du vill ha några svar på din poll borde common sense (if provided) leda dig till att lägga den på ett iphoneforum istället.

4. Beckim

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Visst...jag kanske kan inte göra allt som med android men det finns apps till allt som kompenserar det utan att krånga till det. Varför ska man känna sig stolt för att jag kan gå in och roota i en telefon när den krånglar hela tiden. För den delen så går det att roota en android tel så går det också med en IPhone. Skillnaden är att man behöver inte göra det på en Iphone för att den krånglar eller den fungerar inte elelr att den inte har det senaste uppdatering ...det gör man för att det är kul. Det är sällan med den android och det vet du också.

5. Beckim

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Vad gör du här då ;)

6. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Anmält det första inlägget. Jag brukar inte vara wannabemod men ibland dyker det ju upp inlägg så ofantligt korkade att man måste agera.

7. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    749

MINA ENHETER

Du får hoppas att den inte går sönder under vinterhalvåret då du inte har nån garanti i minusgrader :)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

8. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Grattis! Ha så skoj med din iphone. :) Använd det du tycker funkar för dig.

För mig funkar min Nexus One. Inga byggkvalitetsproblem, inga mjukvaruproblem, inga sömnlösa nätter och inget itunes.

9. Beckim

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Japp bara för de inte passar dig dude...vadför går du in här på den korkade inlägget och bidrar till.

10. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Men du kommer inte få något gehör här...På ett -->ANDROID<-- forum. Så du ska inte förvänta dig att någon håller med dig.

11. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Är det inte bättre att du håller en förbön för Den Store Ledaren istället. Nu kan vi kanske få reda på om han är Jesus i ny gestalt... Isf kan han bota sig själv...

12. gatsten

gatsten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    3
    Telefon:
    One Plus 11 5G, Nexus 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    One Plus 11 5G, Nexus 7 Pro
    ROM:
    Original
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 (2nd)

Tjena Beckim!
    Tack men oroa dig inte, min "gala" är och förblir oretad;)

Jag tycker det låter som att du gjort ett mycket bra val som bytt till iphone. Det är en väldigt bra telefon. I synnerhet för dem som finner sig i apples speciella stängda värld och inte önskar att kunna göra några egna val.

Vad gäller byggkvalitet så tycker jag det är en av androids starka sidor. Här finns allt från enkla telefoner av plast, som är billiga, till dito i metall, ex DHD, som är lite dyrare. Dock fortfarande billigare, och med bättre prestanda vad det gäller hårdvara än någon av apples produkter, skärm undantagen.

Beträffande uppdateringar är jag av den uppfattningen att telefonen fungerar utmärkt till det den är tänkt att användas till och att en tillverkare inte ger uppdateringar på livstid? Ja, det får du ju skylla på de företag som tillverkar dem som är så dumma att de förväntar sig att tjäna pengar på nyare modeller;) När en modell slutligen inte stöds mer då kan vi ju alltid välja att installera egna os av senare datum. Går det på iphone?

Det är underbart att vi alla kan välja den lur vi vill ha och att du inte föll för android framgår ganska tydligt men jag tycker inte heller att det verkar vara vår förlust att du försvann;)

Avslutningsvis önskar jag dig lycka till med din telefon som ju också är väldigt fin.

/Peter - DHD

Last edited: 18 jan 2011
  13. Everwhite

Everwhite Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har bytt till Android (inte fått min telefon än) för att jag tröttnat på iPhone så mycket.
    Jag är en gammal 3GS ägare och köpte iPhone 4 i Oktober. Till en början var jag nöjd med telefonen men jag kände med tiden att den blev så himla tråkig, det var förjävligt att vara så låst trotts att man använder jailbreak.

Jag har aldrig riktigt gillat Android tidigare (Kan vara därför jag aldrig gav det en riktig chans, så ni som har iPhone och håller sig starkt till sitt iOS, klandra inte ner på Android för än ni har prövat det på riktigt).

Jag fick iaf runt November känna på Android lite mera på riktigt och jag satt mycket med min polare Nexus One och en annan polares HTC Desire (inte HD) och jag gillade det skarpt. Kändes riktigt skönt att man kunde ändra så mycket med det personliga utan att ens roota och faktiskt göra det ifrån grunden. (Tänk er på iPhone 3GS, där kunde man ju inte ens byta bakgrund by default).

Hur som helst så började jag fundera lite löst på om jag skulle göra mig av med min iPhone 4 och faktiskt ta steget till Android jag också eftersom jag inte var helt fullt nöjd med telefonen. Kände att jag ville vara säker på min sak eftersom att jag fick löst min iPhone 4 såpass billigt som jag fick (begagnad).
    Hur som helst så köpte en till vän till mig en HTC Desire HD och jag satt och kände på den en dag och jag fastnade verkligen för den telefonen direkt jag fick den i handen, gillade greppet på den (absolut mer än iPhone 4 som faktiskt är välldigt hal i handen och välldigt lätt att tappa). Jag gillade även designen över telefonen och jag kände mig runt på systemet (Jag är ingen Android expert eftersom jag bara känt på operativet ganska löst än så länge) men jag är välldigt insatt på hur iOS fungerar så jag kunde ganska snabbt känna skillnader.

Förra månaden (December) så slog jag näven i bordet och sålde min iPhone 4 (jag har ett abonnemang sedan tidigare som jag använder) och tänkte att nu köper jag mig fan en Desire HD. Julklappar och diverse annat har kommit i vägen på vägen så att har inte kunnat köpa loss den än men det gör jag nu om 1-2 veckor. Jag kan knappt bärga mig, längtar avsevärt, känner fortfarande på polarens Desire HD och längtar ännu mer till att få mig en riktig telefon.

Nu blev det visst en stor Wall-Of-Text här, ursäkta för det.
    Men där är anledningarna till varför jag kör mig in på Android istället för iOS, och jag tror garanterat att jag kommer stanna inom operativets gränser.

/ T.

(Postade i tråden på DHD forumet också men såg att TS gjort den här så postar mitt inlägg här också).

14. Kentomen

Kentomen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    73

MINA ENHETER

Om man lämnat Android för iPhone så finns det ju risk för att man inte hänger här längre utan är på något iPhone-forum.
    Eller... jaa...

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.