Hur montera isär?

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av twelve, 29 sept 2009.

1. twelve

twelve Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Finns det någon guide som visar hur man tar isär luren till knappsattsen?

hällde ett glas coca cola på den i helgen tyvärr och nu är knapparna under skärmen inte knappar längre, funkar gör dem men känns som det ligger ett par deciliter cola under, klibbigt.

2. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

hände exakt samma sak en gång med min gammla SE w890i .. vad jag gjorde var att jag plockade ut SIM, Batteri och bakluckan.. doppade ner hela knappsatsen i ett glas (ie stående, där vattnet gick upp till översta knapparna som klibbade) med varmt vatten o diskmedel (inte för varmt) lät den stå där ett par minuter.. typ 10.. och sen sköljde försiktigt av den ... lät den luftorka stående så inget vatten i den rann upp i displayn.

Sen om jag skulle göra samma med min galax.. nja :/

3. Simon G

Simon G Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ett ypperligt tilfälle att skriva en wiki om hur man ska göra... ;)

4. twelve

twelve Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

knapparna funkar ju men det är inte så roliga att trycka på, ingen som snubblat över en deasamble guide? brukar ju finnas på de flesta lurarna

5. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Jag har tänkt göra en guide men har ingen bra kamera för bilderna. Har skruvat mycket med N95 och om den här är lika lättskruvad så krävs det bara torx-5, plastbit t.ex. kreditkort och tålamod. Kollade lite snabbt på luren förut och tar du bort batteriluckan så ser du ett antal torx varav en med void-lapp på. Just den gör att jag helst inte plockar isär min om jag inte måste, tyvärr.

6. twelve

twelve Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

har bytt display på ericsson k850i och nokia 6220 classic och det gör jag inte igen, jävla pill med kreditkort osv, hoppas inte det är samma med galaxen. Tar ja bort batteriluckan ser jag dock 6st små stjärnor och inte torx?

7. twelve

twelve Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

wiiieee, jag blötte ett papper med diskmedel och vatten och smorde knappsattsen lite försiktigt och det fungerade på en gång, skärmen är förövrigt löjligt lätt att göra rent, bara andas lite och torka med en handduk. Nu luktar den iof YES diskmedel men hellre det än att knapparna inte fungerar :)

8. unoengborg

unoengborg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vatten och mobiltelefoner är vanligtvis ingen bra kombination, faktiskt en av de vanligaste orsakerna till totalhaverier. Känner du att du absolut måste prova använd destilerat vatten så är det mindre risk för korrosion. Låt torka länge, så att den är absolut snustorr innan du sätter i batteriet.