Hur mycket datatrafik till tablet?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Samwee, 25 jan 2012.

1. Samwee

Samwee Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska ta klivet från budget laptop till en ny surfplatta och har planer på att använda den flitigt både hemma och på vift.

Använder Skype, Spotify, Youtube och uTorrent till och från, fast mest surfar jag. Spenderar drygt tre timmar fritid om dagen utanför hemmet där jag mer eller mindre nog kommer dra fram min (nu mycke tunnare) datorväska, hemma kör jag Wifi.

Tänkte ta ett 5 GB paket på surf men blev först nyfiken på att få dela kunskapen från erfarna användare av surfplattor. Vad kan en sån sluka i månaden? är där nån som använder sin platta helt genom mobilnätet och vad går åt? det är 5 eller 15 GB som det står mellan

synpunkter och förslag tack!

2. zosma

zosma Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Om du inte tittar mycket på film, så klarar du dig långt med 5GB. När jag skaffade min, så använde jag dom 3 första månaderna den gratis mobilbredband som ingår när man har telias bredband, med 3 GB, plus dom 3 första måndaderna fick man ytterligare 10 GB månad, alltså 13 GB, men då tittade jag mycket på svtplay och tv4play med 3g. Och då använde jag inte appen utan webläsaren, vilket ger bättre kvalité men även högre datamängd. Då kom jag upp i kanske 8-9 GB månad, men det var som sagt mycket video från play kanalerna. Tror en timme i hyfsad bra kvalité med webläsaren är ca 300-400 mb, och med svt appen ca 100 mb.

Edit: Klart beror på vad man gör med torrent, om du drar ner några dvd semesterfilmer, så är dom ju nästan 5 GB var, så då går det ju åt mycket.

Samwee gillar detta.